برداشت ۷۳۰۰ تن محصول عسل در استان اردبیل

کارشناس مسئول زنبورداری سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال بیش از هفت هزار و ۳۰۰ تن محصول عسل در استان اردبیل برداشت می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  دهقان باقری، کارشناس مسئول زنبورداری سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به آغاز فصل برداشت عسل در این استان گفت: بر اساس پیش‌بینی انجام شده، امسال بیش از هفت هزار و ۳۰۰ تن محصول عسل در استان اردبیل برداشت می‌شود.

او ۹۹.۵ درصد از کندوهای پرورش زنبور عسل استان اردبیل را کندوهای مدرن اعلام کرد و افزود: امسال ۴۵۸ هزار کندوی زنبور عسل در استان شناسایی شده که ۴۵۵ هزار و ۱۵۲ مورد از آنها کندوی مدرن و سه هزار و ۶۲۰ مورد آنها کندوی سنتی است.

باقری میانگین تولید عسل در کندوهای سنتی را ۴.۵ کیلوگرم و میانگین تولید محصول در کندوهای مدرن را ۱۶.۱ کیلوگرم اعلام و بیان کرد: تنها ۱۶ تن از محصول عسل استان در کندوهای سنتی تولید می‌شود.

کارشناس مسئول زنبورداری سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل میزان تولید ژل رویال در زنبورستان‌های این استان را ۱۳۷ کیلوگرم، گرده گل را هشت هزار و ۳۲۱ کیلوگرم، بره‌موم را ۱۲ هزار و ۲۲۷ کیلوگرم و موم را بیش از ۱۷۱ تن اعلام کرد.

او همچنین پرورش زنبور عسل را یکی از مهمترین بخش‌های اشتغال‌آفرینی در حوزه کشاورزی استان برشمرد و گفت: هم‌اکنون ۶ هزار و ۴۷۲ نفر در امر پرورش زنبور عسل در سطح این استان مشغول فعالیت هستند.

باقری با اشاره به بیمه یک هزار و ۴۹۷ نفر از زنبورداران استان اردبیل افزود: ۴۱۱ واحد از زنبورستان‌های این استان نیز تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار