رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان:

تحصیل ۴ هزار دانشجو در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای سمنان

نقدی بابیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای به‌عنوان تنها دانشگاه مهارتی است از تحصیل ۴ هزار دانشجو در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای سمنان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رضا نقدی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در دیدار با مدیرعامل بنیاد همیاری مردم در توسعه آموزش عالی و عمران سمنان، جمعیت دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای را بالغ بر ۱۸۰ هزار دانشجو در تمامی استان‌های کشور و در ۱۷۶ دانشکده با ۲۵ هزار عضو هیئت علمی و استاد دانست.

او افزود: رسالت و ماموریت اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با بیش از ۴ هزار دانشجو و ۴ دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیاز‌های بازارکار در حوزه‌های مهارتی و تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، در سطح کشور عزیزمان ایران است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: این دانشگاه تلاش می‌کند از طریق تربیت تکنسین‌ها و مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی، زمینه‌های لازم را برای کسب مهارت، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان سرافراز میهن اسلامی فراهم کند.

نقدی آمار اشتغال فارغ التحصیلان این دانشگاه را بیش از ۶۳ درصد دانست و گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان در ۵۸ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی است که از این تعداد ۳۸ رشته در مقطع کاردانی و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی است.

او با اشاره به تحصیل ۶۰ درصدی دانشجویان این دانشگاه در مقطع کاردانی و ۴۰ درصد در مقطع کارشناسی گفت: دانشگاه فنی وحرفه‌ای دولتی و تحصیل در مراکز این دانشگاه رایگان است و در سال جدید مجوز اخذ رشته‌های طراحی لباس در مقطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی مهندسی مکانیک خودرو و حسابداری به صورت ناپیوسته و رشته‌های کاردانی مانند انرژی تجدیدپذیر خورشیدی، تبرید، گرافیک، تربیت بدنی، معماری، هنر‌های تجسمی-نقاشی، تولید و بهره برداری گیاهان دارویی و معطر اخذ شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به اهمیت تربیت نیروی ماهر و آماده کار در دانشگاه ها تصریح کرد: خود اشتغالی، کارآفرینی و کمک به بهره وری نیروی کار، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

او اضافه کرد: آمار اشتغال دانش‌آموختگان نشان می‌دهد دانشگاه فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز صنعت رشته‌های تحصیلی را ارایه می‌دهد تا دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی دغدغه اشتغال نداشته باشد و چون ۶۰ درصد از دروس‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای به صورت کارگاهی ارائه می‌شود، دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان توانسته است به آمار قابل تامل اشتغال ۶۳ درصدی فارغ التحصیلان دست یابد.

نقدی گفت: با شیوع ویروس کرونا، این دانشگاه در راستای ایفای رسالت و مسئولیت اجتماعی به عنوان یک دانشگاه جامعه محور با طی فرایند لازم، به راه‌اندازی کارگاه تولید و عرضه ماسک‌های بهداشتی به تعداد روزانه ۴ هزار عدد ژل ضدعفونی و گان پزشکی اقدام کرده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان از اجرای موفق سامانه بومی آموزش مجازی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان خبر داد و گفت: آموزش مجازی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان، به دلیل شیوع ویروس کرونا از نیمه دوم اسفندماه آغاز شد و به همین منظور، نه کمیته فنی با محوریت معاونت آموزشی استان سمنان با سرفصل‌های کمیته ساماندهی کلاس‌های آنلاین، کمیته بررسی کیفیت محتوای آفلاین، کمیته رسانه‌ای و مستندسازی فعالیت‌های حوزه مجازی، کمیته انتخاب برترین آثار آفلاین، کمیته فنی برای مشاوره و بهبود کارایی نرم افزار، کمیته ارزیابی مشارکت دانشجویان و اساتید، کمیته ساماندهی برگزاری دروس عملی، کمیته میز خدمت و کمیته آزمون در واحد‌های استانی تشکیل شد و روند انجام کار در جلسات هفتگی بصورت استانی پایش شد.

در ادامه این دیدار جعفر میرصناعی مدیرعامل بنیاد همیاری مردم در توسعه آموزش عالی و عمران سمنان، دانشگاه فنی و حرفه‌ای را پویا، با ارزش و کارآفرین دانست و گفت:  امیدواریم با همکاری این بنیاد، شاهد جذب اعتبارات و بهبود فضای آموزشی در این دانشگاه باشیم.

او به اهمیت دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در پیوند صنعت و دانشگاه تأکید کرد و اظهار داشت: یکی از مشکلات مهم دانشگاه‌های کشور، کمبود ارتباط مستمر بین صنعت و دانشگاه است.

میرصناعی با اشاره به مغفول ماندن دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: در جهت رشد و شکوفایی بیش از پیش این مجموعه باید از ظرفیت این بنیاد و همچنین خیرین و حامیان بهره برد.

مدیرعامل بنیاد همیاری مردم در توسعه آموزش عالی و عمران سمنان با تاکید بر تغییر فضای کالبدی این دانشگاه گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان بهتر است به شهرک‌های دانشگاهی ملحق گردد.

او ضمن ابراز خرسندی و شگفتی از اقدامات صورت پذیرفته در این مجموعه دانشگاهی گفت: خلاقیت ها، پویندگی‌ها و تازگی‌هایی که در این دانشگاه مشاهده می‌شود بدون شک با تکمیل پروژه‌ها می‌تواند زمینه ساز یک جهش و تبدیل این مجموعه دانشگاهی را فراهم نماید.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار