شناسنامه‌دار کردن سگ‌های صاحب‌دار در هشترود الزامی است

فرماندار هشترود با بیان این‌که معدوم سازی گرگاس‌ها بلامانع است، گفت: شناسنامه‌دار کردن سگ‌های صاحب دار الزامی است و اگر کسی اقدام به شناسنامه دار کردن سگ خود نکند سگ به عنوان سگ ولگرد جمع آوری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،امین امینیان فرماندار هشترود  در جلسه ستاد شهرستانی مبارزه با کرونا، اظهار کرد: افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ نشان دهنده وضعیت نامناسب شهرستان هشترود بوده و اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود شاهد به بار آمدن فاجعه انسانی خواهیم بود.

او افزود: برگزاری هرگونه مراسمات اعم از عروسی و عزا در هشترود ممنوع بوده و در صورت مشاهده، افراد متخلف به مجموعه قضایی معرفی خواهند شد.

او اظهار کرد: به علت شیوع کرونا، اصناف سطوح سه و چهار، تا اطلاع بعدی حق هیچ گونه فعالیتی را ندارند و مغازه‌هایشان باید بسته بماند.

امینیان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: عملکرد ادارات متولی در جمع آوری و کنترل سگ‌های ولگرد رضایت بخش نیست.

 فرماندار هشترود مطرح کرد: وجود سگ‌های ولگرد در سطح شهر، ناامنی اجتماعی و بهداشتی را در پی دارد و باید برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب تصمیمات جدی‌تری از طرف شهرداری، دامپزشکی و سایر ادارات متولی اتخاذ شود.

نماینده عالی دولت در هشترود یادآور شد: میزان حیوان گزیدگی در هشترود که بیش از ۸۰ درصد آن توسط سگ صورت گرفته، سه برابر میانگین کشوری است.

برگزارکنندگان مراسم عزا و عروسی در هشترود، دادگاهی می‌شوند

رحیم استادی  رئیس دادگستری هشترود نیز در این جلسه، گفت: افرادی که در ایام کرونایی اقدام به برگزاری مراسمات مختلف از جمله عروسی و عزا بکنند، دادگاهی خواهند شد.

او اظهار کرد: شعبه ویژه‌ای در دادگستری هشترود برای رسیدگی به تخلفات کرونایی ایجاد شده و هر کسی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند به عنوان مجرم شناخته شده و به جرم تهدید بر علیه امنیت ملی در این شعبه محاکمه خواهد شد.

مهدی پور صادق  شهردار هشترود نیز در این جلسه، خاطر نشان کرد: شهرداری هشترود همگام با سایر ادارات در پیشگیری از شیوع کرونا و در انجام کمک‌های مومنانه پیشقدم بوده است.

او از اختصاص کمک‌های بهداشتی و معیشتی کارکنان شهرداری به بعضی از مراجعه کنندگان نیازمند خبر داد.

او در بخش دیگری از سخنان خود به جمع آوری سگ‌های ولگرد اشاره کرد و گفت: صید سگ‌های ولگرد به صورت روزانه و در ساعات مختلف شبانه روز انجام می‌شود.

اواضافه کرد: شهرداری هشترود طبق دستورالعمل موجود، اقدام به جمع آوری و جداسازی سگ‌های مریض و سالم کرده و با کمک اداره دامپزشکی سگ‌های سالم را پلاک گذاری خواهد کرد و بعد از آن به مراکز مجاز نگهداری خواهد فرستاد.

پورصادق از جمع آوری ۵۴ قلاده سگ در شهر هشترود خبر داد و گفت: متاسفانه سگ‌های ولگرد شهر‌های اطراف، در محدوده این شهر رهاسازی می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.