معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام:

پروژه راه‌آهن ایلام ردیف اعتبار ملی گرفت

کرمی گفت:پروژه راه‌آهن ایلام با تلاش‌ها و رایزنی‌های استاندار ایلام ردیف اعتبار ملی گرفته است و در پیوست قانون بودجه قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ احمد کرمی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: : علت اجرایی نشدن این پروژه در سال‌های قبل این بود که اعتبار مجزا نداشت و باید در قالب ۲۵ درصد اعتبار‌های عمرانی استان کرمانشاه انجام می‌شد، اما اکنون در قانون بودجه ردیف اعتبار ملی دارد و هر سال به تناسب به آن اعتبار اختصاص داده می‌شود.

اختصاص ۹۰ میلیارد ریال اعتبار ملی برای آغاز پروژه

اویادآور شد: برای اجرای مرحله اول این پروژه ۹۰ میلیارد ریال اعتبار ملی تخصیص یافته است و از محل اعتبارات اربعین نیز ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر تخصیص داده خواهد شد ضمن اینکه وزارت راه و شهرسازی نیز قول مساعد برای تزریق اعتبار به این پروژه را داده است.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه پیمانکار طرح از طریق مناقصه انتخاب و تجهیز کارگاه نیز شده است، تاکید کرد: این یک پروژه حقیقی و قابل راستی‌آزمایی است و با پیشرفت مقداری از کار امکان بازدید خبرنگاران و اصحاب رسانه فراهم خواهد شد.

هشت هزار میلیارد ریال اعتبار لازم برای تکمیل پروژه راه‌آهن ایلام

کرمی اظهار کرد: برای اجرای فاز اول این پروژه به طول ۱۷.۵ کیلومتر از مسیر اسلام‌آباد به سمت ایلام قرارداد به مبلغ یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال با پیمانکار منعقد شده است.
او افزود: در مجموع هشت هزار میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه و بهره‌برداری کامل از آن مورد نیاز است که بستگی به منابع کشور و تخصیص اعتبار ملی در حدود چهار تا پنج سال به طول خواهد انجامید.

نمایندگان برای تخصیص اعتبار مناسب در بودجه سال هزار و ۴۰۰ رایزنی کنند

معاون امور عمرانی استاندار ایلام بیان کرد: نمایندگان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی باید به منظور تخصیص اعتبار ملی مناسبی برای ادامه پروژه راه‌آهن ایلام در بودجه سال آینده رایزنی و تلاش کنند.

کرمی یادآور شد: این پروژه با توجه به بحث اربعین و وجود مرز مهران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و همه باید نهایت تلاش خود را برای اجرایی شدن کامل آن بکار گیرند.

در آخرین روز‌های بهار ۹۹ ده‌ها طرح عمرانی در حوزه راه و شهرسازی و مسکن با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری به صورت ویدیوکنفرانس در استان ایلام به بهره‌برداری رسید که مهمترین آن‌ها آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن ایلام بود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.