چابهار آماده تحویل‌گیری های کالای اساسی ایران می‌شود

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: با بهسازی و بازسازی انبارهای مجتمع ذخیره سازی مکران، چابهار آماده تحویل گیری کالای های اساسی ایران می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سیف مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تقویت زیرساخت‌ها و پشتیبانی پس‌کرانه‌های بندر چابهار را ضروری خواند و گفت: انبارهای مجتمع ذخیره سازی مکران(انبارهای طریق القدس) با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن نگهداری کالای اساسی با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۳ میلیارد تومان بازسازی و نوسازی شد.

سیف گفت: بهسازی و بازسازی این انبارها که در زمان دفاع مقدس ساخته شده، ظرفیت ذخیره سازی ۱۸۰ هزار تن کالاهای اساسی نظیر برنج، گندم، جو، ذرت و نهاده‌های دامی را دارد.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: ساخت مجتمع خدمات رفاهی رانندگان در کنار انبارها و علاوه‌ بر این افتتاح چهار انبار بازسازی شده  با هدف افزایش ظرفیت نگهداری کالاها در بندر چابهار آغاز گردیده است.

او همچنین اظهار کرد: انبار طریق القدس به منظور پشتیبانی از بندر چابهار تا پایان سال به بهره برداری می رسد، انبارهای غله چابهار نیز با کیفیت مناسب به چرخه بهره برداری وارد می شود.

او گفت: رفع محرومیت و شکوفاسازی استعدادهای پنهان این استان و همچنین توسعه سواحل مکران از تاکیدات رهبر معظم انقلاب و جزو برنامه‌های اصلی دولت به شمار می‌رود.

سیف اظهار کرد: با توجه به این که بندر چابهار بزرگترین بندر اقیانوسی کشور است می تواند پذیرای کشتی های بزرگ روغن باشد و با احداث مخازن نگهداری روغن می توان این امکان را در این بندر فراهم کرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار