ثبت نام طرح هجرت مبلغان در استان همدان آغاز شد

مسئول طرح هجرت استان همدان گفت: ثبت نام طرح هجرت مبلغان برای پوشش روستا‌های استان همدان آغاز شده است.

ثبت نام طرح هجرت مبلغان در استان همدان آغاز شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام اجاقی، مسئول طرح هجرت حوزه علمیه استان همدان گفت: روحانیان و مبلغان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به دفتر معاونت تبلیغ حوزه علمیه همدان مراجعه کنند.

او  با تاکید بر لزوم حضور روحانیان در روستا‌ها و انجام کار تبلیغی در این مناطق، اظهار داشت: طرحی به عنوان طرح هجرت وجود دارد که وظیفه آن پوشش تبلیغی روستا‌ها است و در قالب آن روحانیان و مبلغان با حضور در مناطق روستایی به امر تبلیغ می‌پردازند.

اجاقی افزود: مبلغان طرح هجرت تعهد می‌کنند که با خانواده خود از شهر‌های دارای حوزه علمیه به روستا‌های بدون روحانی هجرت کنند و در آنجا ساکن شوند و به عنوان امام آن روستا  در امور اجتماعی و دینی ایفای نقش کنند.

مسئول طرح هجرت حوزه علمیه همدان با اشاره به اجرای این طرح در استان، مطرح کرد: با وجود آنکه همدان منطقه‌ای برخوردار از مبلغ است، اما با توجه ویژه امام جمعه همدان و آیت‌الله موسوی اصفهانی مقرر شد تا روستا‌هایی که روحانی در آنجا حضور ندارد هم زیر پوشش این طرح قرار گیرد.

اجاقی  با بیان اینکه تا امروز ۱۴۰ روستا دارای مبلغ طرح هجرت است، بیان کرد: از مزیت‌های این طرح می‌توان به امکان تحصیل به صورت غیر حضوری، دریافت حقوق ثابت و البته به شکل حداقلی و استفاده از خانه عالم اشاره کرد.

او  با بیان اینکه مدت زمان حضور در طرح هجرت جزو سابقه تبلیغی مبلغان محسوب می‌شود، گفت: همچنین مبلغان می‌توانند دوره ضرورت خود را نیز در طرح هجرت بگذرانند.

انتهای پیام/د

برچسب ها: همدان ، طرح هجرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.