رئیس دانشکده علوم‌ پزشکی نیشابور:

نه نیرویی برای درمان و نه تختی برای بستری داریم

عظیمی نژاد گفت: مردم بدانند نه پرسنلی برای ارائه خدمت و نه تختی برای بستری داریم ، اگر مردم رعایت نکنند امکان بستری شدن افراد مبتلا به کرونا در بیمارستان وجود نخواهد داشت‌.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن عظیمی نژاد رئیس دانشکده علوم‌ پزشکی نیشابور گفت: دیروز مجبور شدیم بخش شیمی درمانی بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور را برای افزایش تخت برای مبتلایان به کرونا تخلیه و به بیمارستان حکیم منتقل کنیم تا بتوانیم ظرفیت‌ها را افزایش دهیم، ولی خدمات دیگر تحت الشعاع قرار می‌گیرد.

او افزود: ۲۰۰ نفر از پرسنل دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور درگیر کرونا شده‌اند که از این تعداد ۹۸ نفر از کادر درمانی هستند.

علیرضا قامتی فرماندار نیشابور نیز گفت: در حالی که برگزار تجمعات ممنوع اعلام شده است طی روز‌های گذشته شاهد برگزاری انواع مراسم هستیم و در یک مراسم عروسی در نیشابور طبق آماری که رسید ۲۰ نفر مبتلا شدند.

او افزود: نمی‌توانیم به دلیل تحریم‌های اقتصادی تصمیم‌هایی را بگیریم، اما وقتی تصمیم گرفته می‌شود بازگشایی باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد و باید دید آیا واقعا این اتفاق می‌افتد؟ در عمل طی این‌۲ماه اثبات گردید که این اتفاق نمی‌افتد.
 

بیشتربخوانید 


فرماندار نیشابور ادامه داد: نکته اینجاست که چگونه افرادی را که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند تشویق و با افرادی که رعایت نمی‌کنند برخورد شود و بخش نظارتی را در این بخش تقویت کنیم.

قامتی بیان کرد: هیچ چیزی با جان انسان قابل مقایسه نیست و به طور قطع معیشت مردم همراه با رعایت پروتکل‌های اجتماعی باید مورد توجه قرار بگیرد، اما وقتی که اطمینان داریم امکان رعایت پروتکل‌ها وجود ندارد ناگزیر هستیم برای نجات جان انسان‌ها تعطیلی اعلام کنیم.

او تصریح کرد: برخی از اصناف پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت می‌کنند، ولی در برخی دیگر این‌گونه نیست و زمانی که پروانه فعالیت برای شخصی صادر می‌گردد وظیفه نظارت بر آن را هم داریم.

فرماندار نیشابور با اشاره به این که ویروس کرونا مشخصه ثابتی ندارد، تاکید کرد: باید هرکدام از ما احساس کنیم که ناقل این ویروس هستیم و با رعایت مسئولیت اجتماعی‌مان فرهنگ‌سازی را از خودمان شروع کنیم.

قامتی اظهار کرد: برای فرهنگ سازی باید فعالان حوزه دینی و اجتماعی و رسانه‌ها پای کار بیایند و از همه ظرفیت‌های شبکه‌های مجازی استفاده شود.

او افزود: مصوبات جلسات شورای تامین و ستاد کرونا لازم الاجراست و باید به سرعت اجرایی گردد و اگر توان اجرایش را نداریم مصوب نکنیم.

وضعیت نیشابور از قرمز هم بالاتر است

فرماندار نیشابور ادامه داد: از زمانی که استفاده از ماسک اجباری شده طبق برآوردی که دیروز شده در نیشابور فقط ۵۰درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند.

قامتی بیان کرد: وضعیت نیشابور از قرمز هم بالاتر است و در گام اول همه برای فرهنگ‌سازی باید تلاش کنیم و مصوبات شورای تامین به طور جدی اجرایی شود در غیر این صورت ناگزیر هستیم در چارچوب‌های قانونی رفتار کنیم.

او تصریح کرد: محدودیت‌ها برای مراکز تجمعی اعمال می‌شود و به ما اثبات شده برخی از این مراکز در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی هم نمی‌تواند فعالیت داشته باشند.

فرماندار نیشابور تاکید کرد: تصمیمات ستاد مقابله با کرونا در سطح نیشابور، فیروزه و زبرخان باید به صورت مشترک بر اساس نظر دانشکده علوم پزشکی نیشابور به عنوان دبیرخانه ستاد مبارزه با کرونا اتخاذ گردد.

قامتی اظهار کرد: باید به مردم اعلام کنیم که در کدام بخش‌ها بیشتر درگیر هستیم و تیم‌های ارشادی برای تشویق مردم جهت استفاده از ماسک ایجاد گردد.

او افزود: در شرایط بحرانی انتظار می‌رود پزشکان به کمک دانشگاه بیایند که تاکنون این اتفاق نیفتاده است و در گام اول اگر داوطلبانه حضور پیدا نکردند به طور قطع باید متناسب با نیازی که داریم در کنار دانشکده علوم‌ پزشکی حضور پیدا کنند تا شرایط مدیریت گردد.

فرماندار نیشابور ادامه داد: یکی از اشکالات جدی این است که وقتی شرایط از قرمز به زرد عبور می‌کند حساسیت‌ها کاهش می‌یابد در حالی که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همه شرایط قرمز، زرد و سفید اجباری است.

قامتی بیان کرد: به طور قطع محدودیت‌ها از امروز به مدت ۱۴ روز ادامه خواهد یافت و در صورت ادامه این وضعیت تمدید خواهد شد و تمامی مراکز تجمعی باید تعطیل شود.

او تصریح کرد: وضعیت موجود یک بحران ترکیبی است و در حالی که به شدت درگیر جنگ اقتصادی هستیم همزمان دچار یک بحران جهانی شده‌ایم دشمن می‌خواهد از این شرایط برای ناامید کردن مردم استفاده کند که نباید از آن غفلت کنیم.

فرماندار نیشابور تاکید کرد: بخشی از شرایط اقتصادی فعلی به خاطر نحوه مدیریت است، ولی بخش عمده آن ناشی از تحریم‌های ظالمانه‌ای است که هر روز تشدید می‌گردد و برای مقابله باید همه درکنار یکدیگر قرار بگیریم و هر بخش، مجموعه و گروهی نباید نگاهش این باشد که جداگانه می‌تواند تصمیم‌گیری کند.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۱:۳۲ ۲۱ تير ۱۳۹۹
بیشتر مشکلات اقتصادی و گرانیها بدلیل عدم سو مدیریت و نبود نظارت و درصد خیلی کمی از ان مربوط به تحریمها میباشد
آخرین اخبار