کاهش ۴۰ درصدی تصادفات رانندگی در مازندران

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: تصادفات رانندگی خرداد امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه تصادفات رانندگی خرداد امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد کاهش داشت، گفت: ۴۸ نفر خرداد ماه امسال به علت حوادث رانندگی در مازندران جان باختند، در حالی که خرداد پارسال ۸۰ نفر در تصادفات رانندگی جان باخته بودند.

او افزود: از کل فوتی‌های حوادث رانندگی خرداد ماه، محور یرون شهری ۴۷ نفر، محور درون شهری  ۱۷ نفر، و راه روستایی  ۴ نفر را در برمی گیرد.


بیشتر بخوانید


دکتر عباسی گفت: بیشترین فوتی مربوط به شهر‌های ساری و میاندرود با ۹، آمل و بابل هر کدام با ۶ فوتی و شهر رامسر  بدون فوتی  گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران افزود: از مجموع فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی، ۱۰ مورد عابر، ۱۵ موتور سوار، ۱۰ راننده، ۱۰ مورد سرنشین و ۳ نفر دوچرخه سوار هستند.

دکتر عباسی، تعداد زخمی‌های ناشی از تصادفات رانندگی ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی استان را در خرداد ماه امسال را هزار و ۱۳۷ نفر اعلام کرد که این رقم در مدت مشابه پارسال ۲۷ درصد کاهش داشت.

او گفت: از آنجایی که بیشترین فوتی در جاده‌های برون شهری و راه روستایی رخ داده است، می‌تواند هشداری باشد تا بلکه با رعایت نکات ایمنی از قبیل بستن کمربند ایمنی برای رانندگان و سرنشینان و نیز عدم مکالمه با تلفن همراه و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در کاهش تصادفات موثر باشد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار