دیابتی‌ها در معرض کرونا

فوق تخصص بیماری های غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: بیماران مبتلا به دیابت، بیشتر دچار عفونت‌های مختلف از جمله عفونت‌های تنفسی می‌شوند.

دکتر طاهره کرامتی، فوق تخصص بیماری‌های غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،گفت: قند خون بالا سیستم ایمنی را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد و افراد مبتلا به دیابت باید قند خون خود را کنترل کنند زیرا دیابتی ها بیشتر از افراد سالم در معرض کرونا قرار دارند.

فوق تخصص بیماری‌های غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: بیماران مبتلا به دیابت، بیشتر دچار عفونت‌های مختلف از جمله عفونت‌های تنفسی می‌شوند و امکان شدید بودن عفونت در آن‌ها بیشتراست.

کرامتی گفت: هر چه وضعیت کنترل قند خون برای بیمار دیابتی بهتر باشد، بدن او بهتر می‌تواند با عفونت ایجاد شده، مقابله کند.

او افزود: محدوده قند خون قابل قبول برای افراد دیابتی در صورت ناشتا بودن بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ و بعد از صرف غذا زیر ۱۸۰ باید باشد.

فوق تخصص بیماری‌های غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در صورتی که بیمار دیابت دچار نوع خفیف کووید۱۹ باشد نیازی به تغییر نوع دارو‌ها ندارد، اما در صورتی که علائم بیماری کووید ۱۹ شدید باشد تغییر دارو‌های دیابت باید طبق نظر پزشک انجام شود.

کرامتی افزود: افراد با رعایت نکات بسیار ساده بهداشتی مثل شست و شوی مکرر دست‌ها و استفاده از ماسک در مکان‌های پر ازدحام می‌توانند از خود مراقبت کنند، از استرس نیز باید اجتناب  کنند چرا که استرس موجب تضعیف سیستم ایمنی می‌شود.

او با اشاره به این که در رابطه با  مبتلا شدن  به بیماری  قند خون  باید نکاتی را  راعایت کنیم گفت: مایعات فراوان بنوشید، اگر قند خون شما پایین (کمتر از ۷۰ میلی گرم یا پایین تر از حد مورد نظر) است، ۱۵ گرم کربوهیدرات که هضم آن ساده است مانند عسل، مربا یا آبمیوه میل کنید و هر ۱۵ دقیقه قند خون خود را چک کنید تا از افزایش آن اطمینان حاصل کنید.

انتهای پیام / ر .خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.