۱۳۶ روستای خراسان شمالی زیر پوشش خدمات کانون پرورشی کودکان و نوجوانان

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: کودکان در ۱۳۶ روستای این استان زیر پوشش خدمات مراکز سیار این کانون قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  فرهاد آقابیگی سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  گفت : ۹ مرکز سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان شامل هشت مرکز سیار روستایی و یک مرکز سیار شهری، در مناطق محروم روستایی و شهری حضور می‌یابند و هر مرکز روستایی ۱۷ روستا را زیر پوشش دارد.

آقابیگی افزود : مراکز سیار در روستا‌های شهرستان‌های راز و جرگلان، بجنورد، اسفراین، شیروان و فاروج حضور یافته و نسبت به اجرای برنامه‌های مختلف از جمله امانت کتاب و یا سایر برنامه‌های فرهنگی اقدام می‌کنند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: هر مرکز سیار در این کانون، نزدیک به ۸۰۰ عضو دارد.


بیشتر بخوانید 


آقابیگی در خصوص  بازگشایی فعالیت مراکز پس از تعطیلی‌های کرونایی گفت: مراکز، فعالیت خود را از نیمه تیرماه از سرگرفته اند و در تابستان امسال در ۳۰ رشته، پذیرای کودکان در کارگاه‌های هنری، فرهنگی و ادبی هستند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی اظهار داشت: آموزش‌ها برای کودکان، در برخی از رشته‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود که شمار آن اکنون پنج کارگاه است و پیش بینی می‌شود به هشت کارگاره برسد.

او  افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی و کارگاه ها، در شرایط کرونا، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود و خانواده‌ها نگران مسائل بهداشتی نباشند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی ادامه داد : کودکان برای حضور در کارگاه ها، حتما باید از ماسک استفاده کنند، فاصله اجتماعی در این کلاس‌ها رعایت می‌شود.

در خراسان شمالی ۹ مرکز ثابت و ۹ مرکز سیار برای خدمات رسانی به کودکان و نوجوانان فعال است.

خراسان شمالی بیش از ۱۸۰ هزار دانش آموز دارد که به نوعی جامعه هدف برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند، اما هر مرکز ثابت ۵۰۰ عضو و هر مرکز سیار ۸۰۰ عضو دارد.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.