قاچاق و رکود ۵۰ درصدی صنعت کفش اصفهان

رئیس اتحادیه صنعت کفش استان اصفهان از کاهش ۵۰ درصدی تولیدات این صنعت در سال جاری خبر داد.

قاچاق و رکود ۵۰ درصدی صنعت کفش اصفهاناکبر زاهدی رئیس اتحادیه صنعت کفش استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،   اظهارداشت: به دلیل افزایش قیمت و کمبود مواد اولیه مورد نیاز واحد‌های تولید کفش استان اصفهان میزان تولیدات این صنعت در سال جاری ۵۰ درصد در مقایسه با پارسال کاهش پیدا کرده است.
 

بیشتر بخوانید



او افزود: بیش از ۶۰ درصد از مواد اولیه واحد‌های تولید کفش استان اصفهان به صورت وارداتی تامین می‌شود که به خاطر اوج گرفتن دوباره شیوع ویروس کرونا و در نتیجه کاهش تبادلات تجاری با کشور‌های خارجی در نهایت میزان تولیدات این صنعت به طور سالانه از ۱۵ میلیون به ۵ میلیون کفش در سال جدید رسیده است.

رئیس اتحادیه صنعت کفش استان اصفهان گفت:اصلی‌ترین راه ایجاد شغل و اشتغال زایی در صنعت کفش استان اصفهان جلوگیری از واردات غیر قانونی و قاچاق کفش به داخل بازار کشور است که لطمه بزرگی به واحد‌های تولیدی این صنعت بزرگ وارد می‌کند.

زاهدی اضافه کرد: استان اصفهان هم اکنون در بین ۲ استان مطرح، در زمینه تولیدات انواع کفش با کیفیت در کشور است، اما به دلیل وابستگی بسیار زیاد این حوزه به بازار ارز در حال حاضر نوسانات بسیار زیادی در ثبات و یا رکود این صنعت مهم به چشم می‌خورد.

او ادامه داد:همچنین گفتی است که این استان با داشتن بیش از ۳۰۰ واحد کوچک و ۲۰ واحد بزرگ تولید کفش به عنوان یکی از صنایع پر درامد کشور و حتی خاورمیانه شناخته می‌شود.

رئیس اتحادیه صنعت کفش استان اصفهان تاکید کرد: تولید کنندگان و افراد ورود پیدا کرده به این صنعت همچنان منتظر حمایت هاو توجه‌های لازم دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان برای حل بحران‌های واحد‌های صنعتی این حوزه هستند.

زاهدی یادآور شد:از طرفی ورود پیدا کردن پای دلالان و افزایش قاچاق کفش در بازار این صنعت را دچار یک کاهش درآمد زایی شدیدی کرده و همین باعث شده تا بسیاری ازواحد‌های تولید کفش استان اصفهان فقط با ۳۰ درصد ظرفیت شغلی خود کار کنند.

او گفت:اما باید توجه داشت که انچه که بیش از پیش در این شرایط فعالان صنعت کفش استان اصفهان را آزار می‌دهد نبود مدیریت هدفمند در تولیدو فروش مناسب محصولات تولیدی این حوزه است.

رئیس اتحادیه صنعت کفش استان اصفهان ادامه داد: در جلسه‌ای که با حضور مسئولین مربوطه استان در ایجاد یک نظارت درست و هدفمند در راستای تولید و فروش مناسب محصولات این حوزه برگزار شد مقرر گردید تا در اسرع وقت به این مسئله توجه و رسیدگی شود.

زاهدی در مورد حضور پر رنگ محصولات تولیدی صنعت کفش اصفهان در بازار‌های بین المللی و صادراتی یادآور شد: در حال حاضر به خاطر شیوع ویروس کرونا روابط بازرگانی کالا‌های تولید کفش استان اصفهان بین دیگر کشور‌های خارجی کمی کاهش یافته، اما این موضوع چیزی از حضور پر رنگ محصولات تولیدی این صنعت مهم استان در بازار‌های بین المللی کم نمی‌کند و تاکنون انواع کفش‌های تولیدی این استان به کشور‌های عراق، امان، امارات، قطر، کویت و افغانستان صادر شده است.

او تاکید کرد: استان اصفهان رتبه نخست تولید و صادرات کفش چرم مصنوعی در کشور را دارا است.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.