آغاز مرمت اضطراری خانه تاریخی ساری اصلانی

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، از آغاز مرمت اضطراری خانه تاریخی ساری اصلانی شهرستان کنگاور پس از تخریب آن در بارش‌های سیل آسای بهار سال گذشته خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، داوود حسنی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به تخریب بخش‌هایی از این بنای تاریخی در بارش‌های سیل آسای بهار پارسال، گفت : بارش‌های شدید اوایل سال ۱۳۹۸ آسیب دیدگی و تخریب تعدادی از بنا‌های تاریخی استان از جمله ضلع شمالی خانه تاریخی ساری اصلانی را بدنبال داشت.

او گفت : از آنجایی که بخش فروریخته این بنا در مجاورت یک مدرسه قرار دارد و این احتمال وجود داشت که ایجاد خطر کند، برای همین از سال گذشته تلاش‌هایی برای تخصیص اعتبار به آن انجام گرفت.

معاون میراث فرهنگی استان افزود: خوشبختانه پیگیری‌های انجام شده منجر به اختصاص ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت اضطراری این بنای تاریخی شد و توانستیم در روز‌های اخیر کار مرمت اضطراری آن را آغاز کنیم.

او ادامه داد: در این مرحله از مرمت بخش جبهه شمالی بنا که خطرساز است را آواربرداری می‌کنیم و دیوار‌ها و پشت بام آسیب دیده را مرمت خواهیم کرد.

حسنی بابیان اینکه مرمت اضطراری خانه تاریخی ساری اصلانی حدود دو ماه طول خواهد کشید، گفت: پس از این فاز از مرمت بنا، تلاش می‌کنیم برای انجام مرمت کامل بنا در سنوات آینده اعتبار بگیریم.

او افزود: سال ۱۳۹۵ نیز یک مرحله کار مرمتی روی این بنای تاریخی انجام شده که در آن ضلع غربی بنا که تخریب شده بود را مرمت کردیم.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.