ترامپ: قصد خارج کردن آمریکا از ناتو را ندارم

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای اعلام کرد دولت او قصد خروج از پیمان سازمان آتلانتیک شمالی را ندارد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس جمهور آمریکا با تاکید دوباره بر ضرورت پرداخت هزینه‌های نظامی از سوی اعضای ناتو، اعلام کرد واشنگتن قصد خروج از این سازمان را ندارد.

دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای با روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گفت: برخی از آن‌ها (اعضای ناتو) تقریبا هیچ وجهی را پرداخت نمی‌کردند، ولی اکنون پرداخت می‌کنند. آن‌ها از من پرسیدند در صورت پرداختن نشدن سهم، شما از ناتو خارج می‌شوید من پاسخ دادم بله اینکار را خواهم کرد.

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا واقعا قصد خروج واشنگتن از ناتو را دارد گفت: نه نمی‌خواهم خارج شوم، اما آن‌ها باید سهم عادلانه خود را بپردازند.

کشور‌های عضو ناتو در بیانیه اجلاس سران بروکسل در ژوئیه ۲۰۱۴، توافق کردند تا هزینه‌های دفاعی خود را تا سال ۲۰۲۴ به ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود ارتقا دهند. رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۸ در جلسات خصوصی چندین بار تهدید به خارج کردن این کشور از ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) کرد.

ترامپ سال ۲۰۱۸ در آستانه نشست ناتو در بروکسل رهبران کشور‌های عضو ناتو را تهدید کرده بود که اگر کشور‌های عضو این سازمان، سهم بودجه خود را افزایش ندهند، آمریکا ممکن است به زودی در باقی ماندن در این اتحاد نظامی تجدیدنظر کند.

شایان ذکر است، خروج از پیمان‌های بین‌المللی برای رئیس جمهور آمریکا تبدیل به یک رویه معمول شده است. چنانچه او پیش از این از توافق هسته‌ای با ایران، توافق محیط زیستی پاریس، پیمان یونسکو و پیمان تجارت آسیا و اقیانوس آرام نیز خارج شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار