برگزاری برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در فضای مجازی

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: به علت شیوع کرونا، تمام برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در فضای مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، بید خام مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در نشست فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استانبا بیان اینکه به علت شیوع کرونا، تمام برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در فضای مجازی برگزار می‌شود، گفت: باید سیاست‌های کلان حوزه عفاف و حجاب بازنگری شود تا نه تنها در روز عفاف و حجاب، بلکه در تمام ایام سال، این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

بیدخام افزود: باید جوانان ما به این باور برسند که با حجاب و عفاف مصون می‌مانند.

بیدخام با اشاره به اینکه عفاف و حجاب یک سبک زندگی ایرانی- اسلامی است که زن و مرد باید آن را رعایت کنند، گفت: باید آسیب شناسی جدی در این بخش انجام شود و راهکار‌های مناسب را ارائه کرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خاطرنشان کرد: این حساسیت باید در خانواده‌ها ایجاد شود و از ظرفیت‌های سازمان‌های مرتبط برای ترویج حجاب و عفاف استفاده شود.

ربیعی مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری هم در این نشست گفت: کار کردن در حوزه عفاف و حجاب باید به گونه‌ای باشد که برنامه محور باشد و در کوتاه مدت، میان مدت، بلند مدت و هدف‌مند به نتیجه برسد.

ربیعی افزود: تدوین برنامه‌ها باید توأم با خلاقیت و مستمر باشد.

مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری گفت: ترویج عفاف و حجاب باید در سه حوزه فردی، خانواده و اجتماع باید جلوتر از فعالیت‌های دشمنان پیش برود.

ربیعی اضافه کرد: نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف باید در سن مناسب صورت بگیرد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست فلسفه حجاب را تقویت بنیاد خانواده دانست و گفت: با رواج بی عفتی در جامعه، کاهش ازدواج رقم می‌خورد.

فاطمه محمد بیگی افزود: حجاب مخصوص خانم‌ها نیست بلکه سردمداری حجاب با مردان است و متولی حجاب در خانواده، آقایان هستند.

محمدبیگی خاطرنشان کرد: با کاهش نقش مدیریت خانواده ها، شاهد کاهش سطح حجاب در جامعه هستیم.

محمدبیگی با بیان اینکه ما در حوزه هویت بخشی به دختران و غیرت بخشی به پسران خوب عمل نکردیم، تصریح کرد: با کاهش تولید محتوای آموزشی، هنری و تبلیغی برای حجاب مواجه شده ایم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در نهاد‌های مرتبط با حجاب و عفاف، قوانین مربوط به این حوزه با جدیت پیگیری نمی‌شود.

محمدبیگی با تأکید بر اینکه کم کاری در موضوع عفاف و حجاب بیشتر از تلاش دشمن به جامعه آسیب می‌زند، خاطرنشان کرد: امروز با کرونای بی عفتی در فضای مجازی رو به رو هستیم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی از دولتمردان خواست آموزش فرهنگ برای ترویج عفاف و حجاب را پیگیری کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.