آغاز برداشت خربزه از کشتزار‌های تایباد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: برداشت محصول خربزه از ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار مزارع این شهرستان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد میری مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: این شهرستان از نظر سطح زیر کشت و تولید این محصول بعد از تربت جام رتبه دوم کشور را از آن خود کرده است.

 او افزود: به ازای هر هکتار در طول دوره کاشت، داشت و برداشت به طور میانگین ۳۰ تا ۳۵ نفر - روز اشتغال ایجاد می‌شود و پیش‌بینی این است که امسال بیش از ۱۰۰ هزار تن خربزه از مزارع تایباد برداشت شود.


بیشتر بخوانید:رتبه اول کشت خربزه در تربت جام

مدیر جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: با اشاره به کاهش مصرف سموم در این شهرستان در راستای مبارزه با آفات و بیماری‌ها در سال زراعی در برخی از مزراع خربزه تایباد مبارزه بیولوژیک انجام شد.

میری بیان کرد: خربزه به عنوان مهمترین محصول بهاره تایباد دارای مطلوبیت بسیار برای کشت در این منطقه بوده و ۹۵ درصد این محصول در این شهرستان از نوع خاتونی است.

او تصریح کرد: با هدف صرفه جویی در منابع آب و با اجرای روش‌های نوین آبیاری در سطح ۳۰ درصد از مزارع خربزه و استفاده از روش مالچ پلاستیک میزان مصرف آب در این مزارع ۳۰ درصد کاهش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد به تولید نشای خربزه در این شهرستان اشاره کرد و تاکید کرد: در سال زراعی امسال بیش از ۹ میلیون نشای خربزه در این شهرستان تولید شد که کشت نشایی این محصول هم از چند سال گذشته با استقبال خوب کشاورزان این منطقه رو به رو شده است.

میری اظهار کرد: نوسانات قیمت خربزه در فصل برداشت این محصول یکی از مهمترین مشکلات جالیزکاران این شهرستان است که در روز‌های اوج برداشت مشکلات کشاورزان این منطقه را دو چندان کرده است.

انتهای پیام//ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.