توسعه شهرک‌های صنعتی برای تحقق جهش تولید در اردبیل/ ارائه مشوق‌های سرمایه گذاری در اردبیل

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: توجه به توسعه شهرک‌های صنعتی باعث افزایش جذب سرمایه گذار و در نتیجه سبب افزایش و جهش تولید در استان خواهد شد.

محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،گفت: با توجه به زیرساخت‌های تامین شده در شهرک‌های صنعتی و آماده بودن امکانات لازم در آن، شهرک‌های صنعتی بستر بسیار مهمی برای حضور سرمایه گذاران در استان است که این امر از لزوم توجه بیشتر به شهرک‌های صنعتی استان اردبیل دارد.

او با بیان اینکه برای حضور سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی، برخی مزایای ویژه در نظر گرفته شده است افزود: از جمله مزایای استقرار متقاضیان در شهرک‌های صنعتی، معافیت‌های مالیاتی ۸ تا ۱۳ ساله، مستثنی بودن از قانون شهرداری ها، انجام خدمات رایگان ساخت و ساز، ارائه مشوق‌های سرمایه گذاری، ارائه بسته‌های حمایتی صنایع کوچک و واگذاری حق بهره برداری زمین با اقساط بلند مدت می‌باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، این مزایا را مختص به شهرک‌های صنعتی دانست و افزود: برای متقاضیانی که خواستار ایجاد واحد‌های صنعتی در خارج از شهرک‌های صنعتی هستند بایستی سرمایه گذار به صورت مجزا از هر یک از ادارات مربوطه مجوز اخذ نماید این در حالی است که متقاضیان استقرار در شهرک‌های صنعتی، نیازی به استعلام و اخذ بلامانع از ادارات مربوطه ندارند، چونکه این امر قبلا توسط شرکت شهرک‌های صنعتی انجام شده است.

اهلی از دیگر مزایای سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی را کاهش هزینه‌های سرمایه گذاری برشمرد و گفت: بدلیل استفاده واحد‌های صنعتی از خدمات مشترک از جمله راه دسترسی، آب، برق، مخابرات، گاز، تصفیه خانه و کلیه تاسیسات ایجاد شده در آن، هزینه‌ها در بین واحد‌های تولیدی سرشکن می‌شود.

او با شاره به اینکه در شهرک‌های صنعتی در حقیقت زمین به صورت رایگان در اختیار واحد‌های تولیدی قرار داده می‌شود و هزینه‌های اخذ شده به صورت یارانه‌ای و تنها مربوط به بخشی از زیرساخت‌های ایجاد شده در شهرک‌های صنعتی است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار