برگزاری اولین جشنواره دانش‌آموزی "جوانه‌های راه" در مدارس استان زنجان

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش زنجان گفت:اولین جشنواره دانش‌آموزی "جوانه‌های راه " با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی استان در سطح مدارس استان برگزار می‌شود.

 جشنواره دانش‌آموزی به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، جعفر گنج خانلو معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: این جشنواره با هدف فرهنگ سازی در کاهش حوادث جاده‌ای کشور با موضوع ایمنی رفت و آمد دانش آموزان و فرهنگ‌سازی در ایمنی راه است که علاوه بر حساس سازی افراد می‌تواند منبعی با ارزش برای تولید محتوی به زبان ساده خود مخاطبین باشد.

او در ادامه افزود: از سایر اهداف این جشنواره، آشنایی کودکان و نوجوانان با مسئله بسیار مهم سوانح ترافیکی و راهکار‌های پیشگیری از آن می‌باشد.

گنج خانلو با اشاره به اینکه یکی از راهکار‌های اصلی در کاهش تصادفات ترافیکی توجه به آموزش و فرهنگ‌سازی در سنین مختلف است، اظهار داشت: آموزش متناسب با شرایط اجتماعی و جایگاه افراد به نحوی‌که گستره کامل‌تری را در بربگیرد و ماندگاری و اقناع مناسب‌تری را ایجاد کند یکی از راهکار‌هایی است که سایر نهاد‌ها و ارگان‌ها می‌توانند در آموزش به دانش آموزان کمک کنند.

گنج خانلو ادامه داد:این جشنواره در چهار رشته نقاشی، عکاسی برای دانش آموزان برای دوره‌های تحصیلی ابتدایی و متوسطه و در رشته پوستر و کاریکاتور برای دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه برگزار می‌شود.

او ادامه داد: دانش آموزان علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره می‌توانند برای آشنایی با ضوابط اختصاصی مورد نیاز هر رشته و نحوه ارسال آثار، ملاک‌های داوری به سایت جشنواره به نشانی http://javaneh.mrud.ir مراجعه کنند.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.