صدور اخطاریه بانک ها درخصوص پرداخت وام های قرض الحسنه

فرماندار ویژه آبادان گفت:صدور اخطاریه بانک مسکن برخلاف مصوبات ستاد مقابله با کرونا است.

زین العابدین موسوی فرماندار ویژه آبادان در گفت وگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،در خصوص وام های قرض الحسنه گفت:برای پرداخت قسط وام های قرض الحسنه از طریق بانک مرکزی ۳ماه تعیین تکلیف شد و سامانه ای تحت  عنوان سامانه شکایت از وام های قرضه الحسنه داشتیم که به موجب آن اقساط بانک ها بصورت سیستم اتوماتیک اصلاح شوند و اقساط را تا سه ماه دریافت نکنند.

او افزود:لازم بود این موضوع برای ماه های بعد هم تا تعیین تکلیف ویروس کرونا تمدید شود که بانک مرکزی در این خصوص دستور جدیدی نداشت ، آنچه مسلم است این است که گیرندگان وام ها صرفا قرض الحسنه نیستند وما وام هایی داریم که خارج از لیست قرض الحسنه هستند که باید چاره ای برای آنها اندیشید.

فرماندار ویژه آبادان ادامه داد: در خصوص وام های قرض الحسنه مذاکرات زیادی انجام شده و استاندار خوزستان از طریق شورای اعتبار پیگیر این موضوع است.

موسوی گفت: در هفته جاری نشستی تحت عنوان ستاد تسهیل در فرمانداری آبادان داریم که قرار است اصناف و بانک ها هم حضور داشته باشند اما مطابق ماده ۶۲قانون تولید رقابت پذیر یک کمیته ای در استان خوزستان تشکیل دادیم که خبرگان بانکی و معاونت اقتصادی استاندار عضو آن است و تلاش داریم معاون اقتصادی استاندار هم در این نشست شرکت کند.

او تصریح کرد:پرداخت وام های قرض الحسنه یکی ازموضوعات  ما در این نشست است ،البته این بحث یک بحث ملی است و مربوط به شورای تامین اعتبار کشور است باید برای آن یک تصمیم ملی گرفته شود.

صدور اخطاریه بانک مسکن

فرماندار ویژه آبادان در پایان گفت:بانک های آبادان در خصوص پرداخت وام های قرض الحسنه اجازه صدور اخطاریه یا تصمیم گیری ندارند کنند ، آنها تنها کار قانونی خود را انجام می دهند و کار قانونی بانک ها این است که هر قسطی که سر رسید آن برسد صد در صد مطالبه اش کنند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.