رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره مد و لباس فجر در استان فارس

پوستر چهارمین جشنواره مد و لباس فجر استان فارس رونمایی شد.

 

رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره مد و لباس فجر در استان فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در مراسم رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره مد و لباس فجر گفت: براساس آموزه‌های قرآنی، عفاف و حجاب، برای مردان و زنان، گستره‌ای بیش از پوشش دارد.

او، با اشاره به اینکه پوشش در مسیر تاریخی خود، از سپر اولیه بدن، به سپری برای مصونیت از آسیب‌های اجتماعی و نشانه‌ای از عفاف و حجاب به شمار آمده، بیان کرد: در دوره کنونی و با پیشرفت‌ فناوری، پوشش، افزون بر صنعتی شدن، به پرچمی دربردارنده اندیشه، دین، فرهنگ و باورهای عقیدتی و درونی یک جامعه بدل شده و از این رو نوع پوشش، چه طراحی و چه شیوه پوشیدن لباس، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

محمد حسین شاکری ‌زاده دبیر کارگروه مد و لباس استان فارس تصریح کرد: مد و لباس را می‌توان در کنار فضای مجازی، ۲ ابزار نرم‌افزاری فرهنگی، اجتماعی و عقیدتی دانست که چون تیغی دو لبه، گاه می‌توانند به شکوفایی و پیشرفت‌ و گاه به پژمردگی و پسرفت‌های فرهنگی و اجتماعی در درون و بیرون افراد منجر شود از این رو توجه به مد و لباس بیش از هر دوره دیگر خود را نشان می‌دهد.

او، ادامه داد: هدف از برگزاری این برنامه بررسی جایگاه لباس ایرانی اسلامی در چشم‌انداز افق ۱۴۰۴ و  افزایش میل  به خرید پوشاک ایرانی است.

شاکری زاده افزود: این جشنواره‌ها زمینه‌ساز شناسایی استعدادها و خلاقیت‌های نو مرتبط با پوشاک ایرانی و اسلامی است.

 دبیر کارگروه مد و لباس استان فارس اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند تصویر آثار خود را حداکثر تا پانزدهم مردادماه ۹۹ به صورت آنلاین به نشانی nikan.shahreraz@gmail.com ارسال کنند، که مراسم اختتامیه این جشنواره نیز به دلیل شیوع کرونا به صورت غیرحضوری برگزار می شود.

او، اظهار کرد: از نوزدهم تا بیست و پنجم تیرماه به عنوان هفته عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار