مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد:

واگذاری ۱۴۶ هزار قطعه زمین به بنیاد شهید برای ساخت مسکن ایثارگران

نبیان گفت: از ابتدای اجرای تفاهم نامه تامین مسکن ایثارگران تا کنون ۱۴۶ هزار قطعه زمین به بنیاد شهید برای ساخت مسکن واگذار شده است.

واگذاری 146 هزار اراضی به بنیاد شهید برای ساخت مسکن ایثارگرانبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی نبیا‌ن مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن در مراسم امضای تفاهم نامه تامین مسکن بین وزارت راه و شهر‌‌سازی و بنیاد شهید و امور ایثارگران  با اشاره به اینکه در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید رئیس جمهور درباره اجرای اقدامات خدمات رسانی به ایثارگران و اهتمام برای رفع مشکل مسکن این خانواده ها، سازمان ملی زمین و مسکن جلسات کارشناسی مفصلی برگزار کرد، گفت: در این جلسات تمامی نقاط ضعف در این حوزه برطرف شد و با پیگیری نقاط قوت سعی کردیم مشکل مسکن خانواده های ایثارگران و شهدا را برطرف کنیم.

او با بیان اینکه پیش‌نویس این طرح آماده و در رابطه با ابلاغ آن گام های بلندی برداشته شده است، گفت: خانواده ایثارگران برای همه افراد جامعه دارای عزت  و احترام هستند بنابراین باید در جهت تکریم این خانواده ها اقدامات بزرگی انجام شود.

نبیان تصریح کرد: در این تفاهم نامه از تمامی ظرفیت های قانونی از جمله ابلاغ نقشه راه تامین مسکن و رفع موانع استفاده شده و سعی کرده ایم در جهت رفاه خانواده شهید‌‌انی که در ۸ سال دفاع مقدس برای کشور جان فشانی کرد‌‌ه‌‌ا‌‌ند‌ اقدامات لازم را انجام دهیم.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن یادآور شد: بر اساس این تفاهم نامه ایثار‌‌گرانی که دارای جانبازی بالای ۲۵ درصد هستند و همچنین خانواده و فرزندان شهیدان می توانند اراضی جهت ساخت مسکن را دریافت کنند و اولویت بندی واگذاری این اراضی توسط بنیاد شهید انجام می شود.

او توضیح داد: در این تفاهم نامه، همکاری مستقیم بین ۳۵ اداره کل راه و شهرسازی و ۳۱ اداره کل بنیاد شهید صورت می گیرد و طبق بندهای این تفاهم نامه هر سه ماه گزارش عملکرد  به وزارت راه و شهرسازی و بنیاد شهید ارائه می شود.

نبیان تاکید کرد: با اجرای این تفاهم نامه سازمان ملی زمین و مسکن در جهت اصلاحات اراضی و حاشیه‌های این زمین ها در سامانه یکپارچه تمامی اطلاعات را بارگذاری می کند و اقدامات لازم در رابطه با واگذاری را انجام می‌دهد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن توضیح داد: از ابتدای اجرای این طرح تا امروز ۱۴۶ هزار قطعه زمین در اختیار بنیاد شهید و ایثارگران قرار گرفته و با اجرای این طرح اصلی ترین مشکل خانواده های ایثارگرانی که تهیه مسکن است رفع می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن ، ساخت وساز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار