در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۸۰ درصد مطالبات پرداخت شد؛ رشد ۱۵ درصدی تولید برگ سبز چای

جهان ساز گفت: بنابر آمار تاکنون ۷۶ هزار تن برگ سبز چای با ارزش ۳۲۰ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی برگ سبز چای اظهار کرد: بنابر آخرین آمار تاکنون حدود ۷۶ هزار تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۳۲۰ میلیارد تومان از چایکاران استان‌های گیلان و مازندران خریداری شده است.

او از پرداخت ۸۰ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: تاکنون ۲۵۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تن از بهای برگ سبز خریداری شده، پرداخت و مابقی نیز به مرور به حساب چایکاران واریز می‌شود.

به گفته جهان ساز، ۶۹ درصد بهای برگ سبز خریداری شده درجه یک و ۳۱ درصد درجه ۲ است.

رئیس سازمان چای ادامه داد: از مجموع بهای برگ سبز خریداری شده تاکنون ۱۷ هزار و ۱۸۰ تن چای خشک تولید شده است که نسبت به سال قبل ۱۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه ۱۶۰ کارخانه چای سازی در استان‌های شمالی وجود دارند، گفت:  ۱۳۲ کارخانه چای سازی مشغول خرید برگ سبز چای هستند.

جهان ساز درباره آینده تولید چای خشک بیان کرد: با استمرار وضعیت مساعد اقلیمی پیش بینی می‌شود که تولید برگ سبز چای به بالای ۱۳۰ هزار تن برسد که از این‌میزان حدود ۳۰ هزار تن چای خشک استحصال می‌شود، در حالی که سال قبل مجموع چای خشک تولیدی ۱۵ هزار تن بوده است.

او با اشاره به اینکه مشکلی در فروش چای تولیدی نداریم، بیان کرد: با توجه به افزایش تمایل افراد به مصرف چای ایرانی عاری از سموم، کارخانه‌ها مشکلی در فروش ندارند، ضمن آنکه چای تولیدی در طول سال به فروش می‌رسد.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه قیمت چای در بازار نوسانی نداشته است، تصریح کرد: هم اکنون حداقل قیمت هر کیلو چای ایرانی ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار تومان و حداکثر ۱۰۰ هزار تومان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار