سایه سنگین اتباع غیرمجاز، بر مشاغل شهر جهانی یزد

فرماندار یزد گفت: از تصدی شماری اتباع خارجی بر مشاغل یزد جلوگیری می‌شود.

سید محمد رستگاری فرماندار یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  گفت: شماری از اتباع خارجی تصدی برخی از مشاغل حیاتی یزد همچون کوره‌های آجرپزی، میادین میوه و تره بار، گلخانه‌ها و غیره را به دست گرفته اند و با تصمیم‌های خود برای بازار و کسب و کار‌های تابع تعیین و تکلیف می‌کنند.

او با بیان اینکه امروزه مسئله ساماندهی اتباع به یکی از اولویت‌های اصلی استان یزد تبدیل شده است، افزود: بحث ساماندهی اتباع خارجی باید طبق ضوابط و قوانین دنبال شود، بر این اساس رویکر اصلی ما در ساماندهی اتباع طرد اتباع غیرمجاز و قانونمند کردن امور اتباع مجاز است.

رستگاری به ضرورت جلوگیری از تصدی گری اتباع بر مشاغل اشاره و تصریح کرد: در هفته‌های اخیر کوره‌هایی که تصدی آن‌ها را اتباع خارجی برعهده داشتند، شناسایی و پس از اعلام اخطار‌های قانونی به متصدیان، اتباع متخلف دستگیر شدند و هم اکنون بحث طرد آن‌ها از کشور در حال پیگیری است.

فرمانداریزد تاکید کرد: موضوع قطع انشعاب گاز و در نهایت پلمب دیگر کوره‌هایی که اتباع مسئولیت آن را برعهده دارند، با جدیت دنبال می‌شود.

او، گلخانه‌ها و میادین میوه و تره باری را که اتباع خارجی تصدی آن را در دست دارند، از این قاعده مستثنی ندانست و از قطع خدمات و پلمب این واحد‌ها خبرداد.

رستگاری همچنین به قانون منع بکارگیری اتباع غیرمجاز در مشاغل اشاره کرد و گفت: اتباع غیر مجاز شاغل در واحد‌های صنفی پس از شناسایی، به اردوگاه اتباع منتقل و پس از آن به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

فرماندار یزد در پایان اظهار داشت: با همکاری و تعامل هرچه بیشتر مردم و عزم جدی همه‌ دستگاه‌های مرتبط و به ویژه دادستان یزد، اتباع خارجی غیر مجاز با رعایت شان اسلامی و انسانی طرد و اتباع مجاز نیز قانونمندتر می‌شوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یزدی
۱۹:۴۹ ۲۷ تير ۱۳۹۹
همش حرف تو میدون و محله های قدیمی زیادن.چهره محله ها داغون شده .امنیت و هزار مشکلات دیگه.
آخرین اخبار