دبیر کل ناتو: فاجعه کشتار سربرنیتسا نباید بار دیگر روی دهد

دبیر کل ناتو ضمن انتشار پیامی در حساب توییتری خود، تاکید کرد که فاجعه کشتار مسلمانان بوسنی در سربرنیتسا نباید بار دیگر اتفاق بیافتد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو طی پیامی در حساب توییتری خود در روز شنبه مطلبی را درباره کشتار سربرنیتسا به اشتراک گذاشت.

استولتنبرگ در این پیام توییتری نوشت: «کشتار سربرنیتسا در قلب اروپا در ۲۵ سال پیش روی داد. همه ما مسئولیت واحدی در این‌باره داریم و آن این است که اجازه روی دادن مجدد آن را ندهیم».

کشتار سربرنیتسا حاصل جنگ بین صرب‌ها و مسلمانان بوسنی است. در پی این جنگ که بین سال های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ میلادی روی داد، هزاران نفر جان خود را از دست دادند. تنها در ماه آخر این جنگ، بیش از ۸ هزار مسلمان کشته شدند.

طی حادثه کشتار سربرنیتسا نقش مخرب نیرو‌های هلندی بسیار مشهود بوده. درحالی که  آن‌ها می‌توانستند جان ۳۵۰ مسلمانی که به پایگاه آن‌ها پناه آورده بودند را حفظ کند، این تعداد از مسلمانان را به نیروهای صربستانی تحویل می‌دهند و صربستانی‌ها هم آن ها را قتل عام می‌کنند. نیروهی هلندی در حالی مسلمانان را به نیروهای صربستانی تحویل دادند که از خطر آزار یا کشتار آن‌ها به دست سربازان صربستانی آگاه بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار