ماسوله استان مرکزی نگین طبیعت گردی ایران

جاذبه‌های منحصر به فرد روستای وفس در کمتر منطقه‌ای در قلب ایران یافت می‌شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، روستای وفس از توابع بخش مرکزی کمیجان، با آب و هوای مطبوع، باغات و اراضی دل انگیز تابستانی و چشم‌انداز‌های بکر به ماسوله استان مرکزی و نگین طبیعت گردی این استان شهرت دارد و جاذبه‌های منحصر به فرد آن در کمتر منطقه‌ای یافت می‌شود.

دارابی عضو شورای روستای وفس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، گفت: وفس ملقب به ماسوله استان مرکزی است و تاریخ ۳ هزار ساله این روستا نشان از ظرفیت بالقوه استان مرکزی برای گردشگری دارد.

دارابی افزود: این روستا با طبیعت زیبا و دلنشین از شمال غرب به کوه قلعه گیری و از جنوب شرقی به کوه دزلی می‌رسد و مساحت تقریبی آن ۲۰ کیلومتر مربع و ارتفاع آن از سطح دریا ۲ هزار و ۱۰۰ متر است که سرسبزی و طراوت آن در فصول بهار و تابستان به زیبایی مناطق شمال کشور است.

عضو شورای اسلامی روستای وفس ادامه داد: علاوه بر طبیعت رنگارنگ، موقعیت استقرار و هنر معماری وفس هم دیدنی است و کوچه باغ‌های مصفای آن هر گردشگری را به وجد می‌آورد و به عنوان ظرفیت قوی اکوتوریسم استان مرکزی مطرح است.



بیشتر بخوانید



خنکای هوای وفس سبب شده که اهالی این روستای هدف گردشگری استان مرکزی هرگز از وسایل سرمایشی نظیر کولر در تابستان استفاده نکنند.

رضایی پژوهشگر مردم شناسی هم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، امید به زندگی، آب هوای معتدل و کوهستانی و خانه‌های کهن و گویش سه هزار ساله تاتی را از دیگر ویژگی‌های این روستا دانست.

رضایی افزود: میهمان نوازی از ویژگی اصلی ساکنان روستای وفس است و درب منازل روستاییان همیشه به روی گردشگران باز است.

وسعت باغات روستای وفس ۱۵ هکتار است و سالانه ۱۰۰ هزار تن انواع میوه از آن برداشت می‌شود.
سالانه ۲ تن عسل از کندو‌های این روستا برداشت می‌شود و عسل ناب کوهستان اصلی‌ترین سوغات وفس است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۲ تير ۱۳۹۹
از 15 هکتار 100 هزار تن میوه