فرونشست، تهدید جدی دشت قزوین

مدیرکل مدیریت بحران استانداری در نشست کارگروه آموزش و اطلاع رسانی پدافند غیرعامل از فرونشست ۴۵ درصد از دشت قزوین خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری در نشست کارگروه آموزش و اطلاع رسانی پدافند غیرعامل گفت: ۴۵ درصد از دشت قزوین به علت برداشت‌های بی رویه از منابع آبی فرونشست کرده است و در برخی از نقاط این میزان فرونشست به ۱۷ سانتی متر می‌رسد.

مهدیخانی افزود: آثار فرونشست دشت قزوین را می‌توان به وفور در دشت فتح آباد مشاهده کرد.

او اضافه کرد: بسیاری از افراد بدون مجوز از دشت قزوین آب برداشت کرده اند و حتی در برخی از موارد به آن‌ها لوح تقدیر هم داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران ضمن اعلام آمادگی برای در اختیار گذاشتن ۲ اتاق امن به صداوسیما برای مقابله با بحران‌های احتمالی گفت: زیر ساخت‌های اتاق بحران آماده شده و دارای امنیت مناسب است.

او افزود: مدیریت بحران همچنین آمادگی دارد ۲ کانکس برای مقابله با بحران در اختیار صداوسیما قرار دهد.

هواسی، قائم مقام مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین هم در این نشست گفت: با توجه به وقوع بحران‌هایی نظیر سیل و زلزله در استان، صداوسیمای مرکز قزوین از طریق تولید برنامه‌های ویژه و فاخر، آموزش و اطلاع رسانی را در دستور کار خود قرار داده است.

او افزود: برنامه‌های آموزشی صداوسیما در زمینه مقابله با سیل و زلزله، بسیار حائز اهمیت و آرامش خوبی را به جامعه تزریق کرده است.

قائم مقام مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین خاطرنشان کرد: در موج دوم کرونا باید جدی‌تر به موضوع اطلاع رسانی و آموزش پرداخت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.