۶۰ درصد از مبتلایان ویروس کرونا در باشت بهبود یافتند

سرپرست شبکه بهداشت و درمان باشت گفت: ۶۰ درصد از بیماران کرونایی شناسایی شده در این شهرستان به صورت کامل بهبود یافته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سیدرضا احمدی سرپرست شبکه بهداشت و درمان باشت گفت: از ابتدای انتشار ویروس کرونا در اسفند سال ۱۳۹۸ تاکنون یکهزار و ۱۶۸ مورد نمونه گیری بیماری ویروس کرونا در باشت انجام شده است.

او بیان کرد:کمترین سن نمونه گیری انجام شده ویروس کرونا در این شهرستان یک ساله و بیشترین سن نمونه گیری صورت گرفته در این شهرستان یک شهروند۹۲ ساله بوده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان باشت گفت: از هر ۱۰ تست کرونای انجام شده در این شهرستان یک مورد مثبت ابتلای به ویروس کرونا شناسایی شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان باشت عنوان کرد: تاکنون سه مرحله غربالگری ویروس کرونا در باشت انجام شده که ۹۸ درصد از جمعیت این شهرستان غربالگری شده اند.

او عنوان کرد: با هدف قرنطینه بیماران کرونایی مرکز درمانی شهید بهشتی باشت راه اندازی شده است.

احمدی با اشاره به وجود جاده ترانزیتی که مسافران استان های مجاور برای استراحت و سوختگیری خودروهای خود توقف می کنند گفت: خطر اوج گیری بیماری ویروس کرونا در باشت وجود دارد و شهروندان باید نسبت به انجام خودمراقبتی حساسیت بیشتری داشته باشند.

او ابراز داشت: نیاز به استفاده از ماسک،فاصله گذاری اجتماعی و شست و شوی مکرر دست ها به مدت ۲۰ ثانیه ضروری است.

احمدی با یادآوری این نکته که بیشترین موارد ابتلا به بیماری کرونا در باشت مربوط به شرکت در آئین های ختم بوده از شهروندان خواست در این برنامه ها شرکت نکنند.

او همچنین با اشاره به جمعیت زیاد خانواده ها در باشت از شهروندان خواست فاصله فیزیکی در داخل خانواده برای افراد مسن یا دارای بیماری زمینه ای را رعایت کنند.

او با یادآوری به اینکه در بین جانباختگان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد مواردی از افراد جوان و بدون بیماری زمینه ای گزارش شده تاکید کرد: خطر جانی همه شهروندان را تهدید می کند.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت که روز گذشته اعلام شده است تاکنون ۲۵۵ هزار و ۱۱۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به۱۲ هزار و ۶۳۵ نفر رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.