نماینده، ولی فقیه در استان سمنان:

خدمت به زندانیان اجر ماندگار دارد

آیت الله سید محمد شاهچراغی با بیان اینکه نیاز است حرمت زندانیان و خانواده‌های آن‌ها مهم شمرده شود گفت: خدمت به زندانیان اجر ماندگار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده، ولی فقیه در استان سمنان در دیدار پرسنل اداره کل زندان‌های استان سمنان با بیان اینکه نیاز است حرمت زندانیان و خانواده‌های آن‌ها مهم شمرده شود گفت: خدمت به زندانیان باعث رضایت خداوند خواهد شد.

او افزود: پیشگیری از وقوع جرم مقدم بر زندان است و نیاز است در حوزه کاهش ارتکاب به جرم کا‌های بیشتری صورت گیرد.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان افزود: کار روحانیت در زندان‌ها باید آگاهی بخشی در جهت بخشش از سوی خداوند باشد و نیاز است در بحث توبه پذیری خداوند در زندان‌ها آگاهی بخشی شود.

آیت الله شاهچراغی گفت: خدمت به زندانیان کاری بزرگ بوده و نیاز است خدمات شما به زندانیان و البته خانواده‌های آن‌ها بیشتر شود.

محمود باهنر مدیرکل زندان‌های استان سمنان در این دیدار با بیان اینکه کار‌های مهمی در جهت صلح و ساز و کاهش زندانیان استان صورت گرفته است گفت: تعداد ورودی زندانیان به زندان‌های استان در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد کاهش یافته است.

او افزود: تفاهم نامه‌ای در خصوص همکاری حوزه و زندان‌های استان منعقد شده که طی آن طلاب با حضور در زندان‌ها کار تبلیغی و امیدآفرینی را انجام می‌دهند.

مدیرکل زندان‌های استان سمنان تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در قوه قضائیه و ابلاغ‌هایی که به استان‌ها صورت گرفته، پیش بینی می‌شود تعداد ورودی زندانیان به زندان‌های استان از این میزان نیز کمتر شود.

باهنر گفت: بیشتر موارد اختلافات و شکایت‌های استان با صلح و سازی در حال حاضر حل می‌شود و اولویت اداره کل زندان‌ها نیز عدم برگشت دوباره زندانیان به حبس و ارتکاب جرم است.

حجت الاسلام محمد حسن رستمیان مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان هم در این دیدار با استقبال از انعقاد تفاهم نامه فی ما بین زندان‌ها و حوزه استان گفت: این طرح می‌تواند تا حد زیادی به آگاهی بخشی و کاهش ارتکاب به جرم زندانیان پس از آزادی موثر باشد.

در پایان این دیدار هم تفاهم نامه همکاری اداره کل زندان‌ها و حوزه‌های علمیه استان سمنان تبادل شد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار