آمازون و فورد رقابت با تسلا را جدی‌تر گرفتند

شرکت‌های آمازون و فورد با سرمایه‌گذاری مجدد بر روی استارت‌آپ Rivian تصمیم گرفتند تا رقابت جدی‌تری را با تسلا در پیش بگیرند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، استارت‌آپ سازنده اتومبیل‌های الکتریکی Rivian، که تحت همایت شرکت‌های فورد و آمازون قرار دارد، هدفی برای تولید اتومبیل‌های شاسی‌بلند و وانت‌های تمام الکتریکی دارد و قرار شده در سال ۲۰۲۱ تولید خودروها را آغاز کند.

به همین منظور، این شرکت به تازگی اعلام کرد که مجموعه آن‌ها مبلغ ۲.۵ میلیارد دلار دیگر را برای ساخت اتومبیل‌های مورد نظر وارد سرمایه خود کردند. این تصمیم زمانی صورت گرفت که شرکت تسلا با سرمایه‌گذاری‌اش بر روی شرکت خودروسازی Nikola تصمیم گرفت به رقابت با Rivian بپردازد.

با توجه به شرایط پیش آمده به نظر می‌آید فورد و آمازون تمایل ندارند تا مسابقه را به شرکت تسلا ببازند. سرمایه‌گذاری جدید بر روی استارت‌آپ اتومبیل‌سازی Rivian باعث شده تا سرمایه کلی این مجموعه به بیش از ۶ میلیارد دلار برسد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، ۱.۳ میلیارد دلار از سرمایه مورد نظر در ماه دسامبر توسط آمازون و فورد به این شرکت تزریق شد. شواهد حاکی از آن است که دو شرکت فورد و آمازون همواره سعی دارند به رقابت خود با شرکت تسلا ادامه دهند و تلاش آن‌ها بر این است که در مسابقه پیش آمده لقب بازنده را به خود نگیرند.

خودروی Rivian


بیشتر بخوانید


موفقیت چشمگیر تسلا

شرکت تسلا اخیرا توانسته با اقدامات خود موفقیت بالایی را به دست آورد و این امر باعث بالا رفتن ارزش سهام این شرکت نیز شده است. به دنبال این موفقیت‌ها، ارزش سهام شرکت نیکو نیز در مرحله رشد قرار گرفت و انتظار می‌رود این رویه ادامه داشته باشد. شرکت تسلا توانسته طی مدت زمان اخیر با بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی رقابت کند و به قولی در دنیای اتومبیل‌های الکتریکی تبدیل شود.

چنین امری باعث شده بسیاری از شرکت‌های بزرگ دیگر مانند نیسان، فورد و حتی بنز تلاش کنند با توسعه اتومبیل‌های تمام الکتریکی این شرکت را در مسابقه نسل جدید پشت سر بگذارند. شرکت Rivian نیز در این چالش نقش پررنگی را ایفا می‌کند و اگر به دلیل شیوع ویروس کرونا و توقف فعالیت‌های آن‌ها نبود، امکان داشت که این مجموعه از رقیب خود نیکولا موفق‌تر عمل کند. گفتنی است؛ شرکت Rivian مدت زمان بیشتری را برای حفظ جان کارمندان خود در حالت تعلیق فعالیت صرف کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار