بستری ۸۴۱ بیمار کرونایی در مشهد/ ۲۰ درصد از بیماران بستری زائران هستند

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۸۴۱ بیمار کرونایی در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شاپور بدیعی جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ستاد دانشگاهی مبارزه با کرونا گفت: در حال حاضر یک هزار و ۵۱۴ بیمار غیر کرونایی و ۸۴۱ بیمار کرونایی در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند.
 
او افزود: از این تعداد ۲۲۱ بیمار در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند و به طور کل ۳۰ درصد تخت‌های بستری دانشگاه به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد  با بیان اینکه در حال حاضر به طور متوسط روزانه ۲۳۱ بیمار کرونایی در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه پذیرش و بستری می‌شوند، ادامه داد: روزانه حدود ۸۵ نفر نیز بیمار بهبود یافته کرونایی از مراکز درمانی مرخص می‌شوند.
 

بیشتربخوانید:


بدیعی با بیان اینکه حدود ۲۰ درصد از بیماران بستری در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه غیر بومی و زائر هستند، بیان کرد: بیشتر زائران که به بیماری مبتلا هستند اطلاعی از برنامه نظام ارجاع بیماران کرونایی ندارند و به طور مستقیم به مراکز درمانی دانشگاه مراجعه می‌کنند.

او تصریح کرد: با راه اندازی مجدد سامانه تلفنی پاسخگویی ۱۹۱، از روز گذشته روند مراجعه بیماران سرپایی به مراکز درمانی کاهش یافته است.

راه اندازی سیستم مراقبت در منزل در اورژانس عدالتیان

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد  از اجرای سیستم مراقبت در منزل در اورژانس عدالتیان خبرداد و تاکید کرد: این طرح با همکاری بسیج جامعه پزشکی به منظور کاهش بار مراجعه به مراکز درمانی اجرا می‌شود و تا کنون۸۰ گروه بر اساس تعرفه‌های دولتی و یا رایگان برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی نموده اند.

بدیعی اظهار کرد: همچنین با همکاری سپاه امام رضا (ع) قرار است ۲۰۰ تخت نقاهتگاهی برای نگهداری بیماران مبتلا به کرونایی و گذراندن دوران بهبودی این دسته از بیماران راه اندازی شود.

او افزود: با همکاری بسیج جامعه پزشکی ۱۰۰ نفر نیروی داوطلب برای خدمات رسانی به بیماران کرونایی در بخش‌های مختلف اعلام آمادگی نموده اند.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.