مدیر کل بهزیستی قم مطرح کرد؛

۲۶ مرکز بهزیستی کوچک در ۲۶ محله یا منطقه ایجاد خواهد شد

پهلوانی گفت: با استفاده از این سامانه‌ها بهزیستی جزء دستگاه‌های پیشرو در زمینه دولت الکترونیک خواهد بود و این امر در ارتقاء سلامت اداری و کاهش بروز تخلفات بسیار موثر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، دکتر مهدی پهلوانی مدیر کل بهزیستی قم ضمن تبریک چهلمین سالروز تاسیس سازمان بهزیستی و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سرافراز خصوصا شهید فیاض بخش بنیانگذار سازمان بهزیستی کشور، از همراهی و همفکری اصحاب رسانه استان قدردانی نمود.

مدیر کل بهزیستی استان قم با اشاره به توقع مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد یک تحول اجتماعی در زمینه خدمت به مردم افزود: بسترسازی این تحول اجتماعی با بهزیستی است و در این راستا با سه محور مهم امر تحول در دست اقدام است.

پهلوانی اولین گام در بحث تحول در ارائه خدمات را راه اندازی مراکز ارائه خدمات بهزیستی محله‌ای یا مثبت زندگی برشمرد و عنوان کرد در استان قم که موفق به کسب رتبه اول مشارکت در زمینه ثبت نام درخواست متقاضیان تاسیس مراکز مثبت زندگی شد ۲۶ مرکز در ۲۶ محله یا منطقه ایجاد خواهد شد و بعنوان ۲۶ م بهزیستی کوچک ۲۲ خدمت بهزیستی را به ساکنین محله ارائه می‌نماید و تقریبا پیشتر کار‌های فعلی مانند، تشکیل پرونده، امور مددکار، پایگاه‌های خدمات اجتماعی، سلامت روان و… در این مراکز ادغام خواهند شد.

مدیر کل بهزیستی قم گام دوم در زمینه تحول در خدمات را در ایجاد سامانه‌های متنوع ارائه خدمات برشمرد و از راه اندازی سامانه‌های شفافیت، دیده بان، دادرس، فرزند خواندگی و سامانه صدور مجوز مراکز غیردولتی یاد کرد و افزود با استفاده از این سامانه‌ها بهزیستی علنا جز دستگاه‌های بیشرو در زمینه دولت الکترونیک خواهد بود و این امر در ارتقاء سلامت اداری و کاهش بروز تخلفات بسیار موثر است.

پهلوانی سومین محور تحول در ارائه خدمات را در بحث اعتیاد و پیگیری مباحث طرح صیانت و پیشگیری از عود مجدد بیماران بهبود یافته، گسترش طرح ون سنتر و ارائه خدمات به معتادین پر خطر و در نهایت تاسیس مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادین اعلام کرد و افزود این مرکز نشاءالله در هفته دولت در قم افتتاح خواهد شد.

در ادامه این نشست خبری هریک از معاونین تخصصی بهزیستی به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

۲۱ لغایت ۲۷ تیرماه به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/الف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار