پلمب کرونایی ۹ تالار عروسی در طرقبه شاندیز

مدير سلامت محيط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طی دو روز گذشته ۹ تالار برگزارکننده مجالس عروسی در طرقبه ‌شاندیز به دلیل بی توجهی به دستورالعمل های بهداشتی پلمب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی‌اصغر حسنی مدير سلامت محيط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از اول تیر ماه که مجوز فعالیت‌ تالارها داده شد تاکنون ۳۳ مورد بازدید از تالارهای  طرقبه ‌شاندیز صورت پذیرفت و از ۱۸ تیر ماه که مجدد ممنوعیت فعالیت این مکان‌ها با توجه به افزایش آمار مبتلایان اعلام شد، نظارت‌های شدیدتر و برخوردهای قاطع‌تر در دستور کار قرار گرفته است.

او افزود: طی دو روز گذشته ۲۱ مورد بازدید از تالارهای این شهرستان صورت گرفته که از این تعداد ۹ مورد که اقدام به برگزاری مجالس عروسی کرده بودند اخطار دریافت کردند و تمامی این مکان‌ها به دلیل بی توجهی به اخطار صادره پلمب شدند.

مدير سلامت محيط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در قالب این طرح کنترل‌ها و نظارت‌های محسوس و غیرمحسوس از کلیه مراکز اداری، تجاری، اقامتی، گردشگری و صنوف مختلف صورت می‌پذیرد.
 

بیشتربخوانید:


حسنی بیان کرد: این طرح با همکاری تمامی مجموعه‌ها و با مدیریت حوزه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در حال اجرا است و بازرسان هم نظارت بر روند اجرای کارها و فعالیت‌های کلیه مجموعه‌ها بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا را دارند.

او با تأکید بر اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون کنترل‌ها و نظارت‌های محسوس و نامحسوس را در کلیه اماکن عمومی داشته‌ایم که نتیجه آن منجر به پلمب بیش از ۵۰۰ مجموعه متخلف شده است، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از اماکن پلمب شده تالارهایی بودند که اقدام به برگزاری مجالس عروسی در زمان ممنوعیت کرده بودند و متأسفانه جمع زیادی از مبتلایان و فوتی‌های اخیر هم کسانی بودند که در این مراسم‌ها حضور داشتند.

مدير سلامت محيط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: از ابتدای موج دوم کرونا تاکنون ۵۷ هزار ۲۰۰ بازدید از کلیه اماکن عمومی انجام شده که از این تعداد ۱۶۹۰ مورد معرفی به دستگاه قضایی ضمن شده‌اند، ضمن اینکه ۱۶۹۰ مورد منجر به صدور اخطار کتبی و ۳۲۵ مورد پلمب شده است.

حسنی اظهار کرد: شکایات مردمی همه‌روزه به‌صورت ۲۴ ساعته از طریق سامانه‌ تلفنی دریافت می‌شود و بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم بلافاصله اقدام لازم را جهت بررسی کامل و برخورد قانونی با متخلفان صورت می‌دهند.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار