مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان:

خدمات دهی به مادران باردار در روز‌های کرونایی ادامه دارد

جلیلی گفت: خدمات دهی به مادران باردار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در روز‌های کرونایی همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صادق جلیلی مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: بخش‌های مامایی در ۶ بلوک زایمان و ۲۳ کلینیک مامایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سرپایی تامین اجتماعی در شرایط ویژه شیوع ویروس کرونا فعال هستند و به مادران بادار خدمات می‌دهند.

او به نقش ماما در این شرایط بحرانی اشاره کرد و افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور و همچنین استان خوزستان، تدوین فرآیند‌های پذیرش مادران باردار مشکوک به کرونا در بلوک‌های زایمان براساس موازین وزارت بهداشت در دستور کار قرار گرفت.

جلیلی با اشاره به شناسایی ۵۱ مادر باردار مشکوک به بیماری کرونا و ۵ مورد قطعی در این بازه زمانی اشاره کرد و اظهار داشت: پیگیری‌های بعد از ترخیص برای یک هزار و ۴۲۲ نفر از این مادران از سوی کارشناسان مامایی در حال انجام است و مداخله‌های درمانی تا بهبودی کامل آن‌ها صورت می‌گیرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان تصریح کرد: همچنین ماما‌ها در بخش‌های زنان و زایمان و اتاق عمل حاضر می‌شوند و علاوه بر انجام واکسیناسیون و طرح RI، مطالبی درخصوص مراقبت و محافظت از خود و نوزاد در مقابل بیماری کووید – ۱۹ نیز ارائه می‌دهند و موارد مشکوک را پیگیری می‌کنند.

این مقام مسئول بیان داشت: از ابتدای اسفند ۹۸ با شیوع بیماری کووید -۱۹ تا پایان خرداد امسال ۲ هزار و ۲۰۳ زایمان طبیعی و یک هزار و ۹۸۲ سزارین در مراکز درمانی تامین اجتماعی خوزستان انجام شد، این درحالیست که طی پارسال در بلوک‌های زایمان این سازمان ۷ هزار و ۵۷۰ مورد زایمان طبیعی و ۶ هزار و ۹۰۹ مورد سزارین صورت گرفت.

به گفته جلیلی، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۲۶ نفر شامل؛ ۲ نفر از پزشکان زنان و زایمان، ۲۲ ماما و ۲ منشی زایشگاه به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شدند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.