ائتلاف الفتح خواستار شکایت رسمی عراق به سازمان ملل شد

ائتلاف الفتح عراق از دولت این کشور خواست هر چه سریعتر درباره ترور نائب رئیس سابق نیرو‌های بسیج مردمی عراق، شکایتی رسمی به سازمان ملل ارائه دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، ائتلاف الفتح عراق از دولت این کشور خواست هر چه سریعتر درباره ترور ابومهدی المهندس، نائب رئیس سابق نیرو‌های بسیج مردمی عراق (حشدالشعبی)، شکایتی رسمی به سازمان ملل ارائه دهد.

در بیانیه ائتلاف الفتح که نسخه‌ای از آن در اختیار سومریه نیوز قرار گرفت، آمده است: آنچه زیر سقف سازمان ملل رخ می‌دهد یعنی اقدام شورای حقوق بشر در محکوم کردن آمریکا به سبب استفاده از پهپاد برای ترور شهید قاسم سلیمانی تحولی مثبت به شمار می‌رود، اما امیدواریم سازمان ملل با اتخاذ مواضعی شجاعانه‌تر مانع از پیشروی آمریکا در نقض حاکمیت کشور‌ها و اجرای عملیات خصمانه مجدد شود.

ائتلاف الفتح در بیانیه خود از دولت عراق خواست در ارائه شکایت رسمی به سازمان ملل درباره ترور شهید ابو مهدی المهندس، نائب رئیس سابق الحشد الشعبی و دیگر شخصیت‌های عراقی با حمله پهپادی، تعجیل کند. همچنین از مجلس نمایندگان عراق به منظور پیگیری تدابیر دولت و ارائه شکایت به سازمان ملل، خواست کمیته متشکل از دو کمیسیون روابط خارجی و عدالت تشکیل شود.

این ائتلاف دولت عراق را مسئول هدر رفتن خون پاک شهیدان عراقی دانست که در دفاع از حاکمیت و وارد کردن شکست به دشمنان کشور پیشتاز بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار