تکمیل مطالعات ایجاد ۲۰ پردیس روستایی در قزوین، به زودی 

  مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گفت: به منظور اشتغالزایی و احیای روستا‌های قزوین، مطالعات ایجاد ۲۰ پردیس روستایی به زودی تکمیل می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مرتضی علیخانی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری در نشست بررسی پرونده‌های سرمایه‌گذاری استان گفت: پردیس‌های روستایی واحد‌های کوچک تولیدی متناسب با ظرفیت هر روستاست که باید در هر بخش از استان ایجاد شود و محصولات متناسب خودش را به مرحله تولید و راه‌اندازی هدایت کند.

علیخانی تاکید کرد: یک فرد روستایی قادر نیست برای اشتغال و تولید به شهرک‌های صنعتی تردد کند و پردیس روستایی برای این ایجاد می‌شود تا نزدیک‌ترین مکان برای اشتغال وی فراهم و همچنین از خالی شدن روستا‌ها جلوگیری شود.

او افزود: مشکل اشتغال در روستا‌ها همچنان باقی است و خیلی از روستاییان برای یافتن کار مناسب روانه شهر می‌شوند و مشکلات بسیاری را در جامعه ایجاد می‌کنند.

 مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری در ادامه به مشکلات حوزه سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: متاسفانه خیلی از دستگاه‌های اجرایی استان به خوبی سرمایه‌گذاران را راهنمایی نمی‌کنند و بدون اینکه استعلام‌های لازم اخذ شود، سرمایه‌گذار را درگیر مراحل کاغذبازی می‌کنند.

علیخانی خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید برای سرمایه‌گذار فرصت حرف زدن و راهنمایی کردن قائل شوند و صفر تا ۱۰۰ فرآیند سرمایه‌گذاری را تشریح و تبیین کنند.

او گفت: اگرچه هیچ قانونی نباید شکسته شود، اما در سال جهش تولید می‌توان با انعطاف پذیری قوانین به نفع سرمایه گذاران گام برداشت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار