اربعین حسینی تجلی وحدت مسلمانان

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اربعین فرصتی برای تجلی وحدت بین کشور‌های مسلمان است که با حضور موکب‌های این شکوه و همدلی تماشایی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در نشست مدیران و خادمان مواکب اربعین استان با بیان اینکه حضور گسترده مردمی همه ساله در برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) بازتاب‌های گسترده‌ای در عرصه بین المللی داشته است، گفت: این میراث معنوی با عظمت به لحاظ معنی و مفهوم و به لحاظ آیینی، با اشتیاق و شور روز افزون، یکی از بی نظیرترین میراث معنوی زنده بشری را رقم زده است.

امام جمعه تبریز گفت: اجتماع اربعین حسینی (ع) بازخوانی بی نظیرترین حماسه تاریخ بشریت برای دفاع از ارزش‌های انسانی و تبیین دین  اسلام است.

او افزود: این اجتماع بزرگ نمادی از پیشتازی امت اسلامی در حق‌جویی، ظلم ستیزی و مبارزه با مستکبران است.

او گفت: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، به خوبی بالندگی بیداری دینی مردم را به تصویر کشیده و نشان می دهد که جوامع اسلامی بویژه شیعیان در مسیر بیداری اسلامی دچار تردید و سستی نشده‌اند.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه شیوع کرونا برنامه‌های برپایی پیاده‌روی اربعین را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: با توجه به بسته بودن مرز‌های عراق و عدم برقراری سفر به عتبات، وضعیت پیاده‌روی اربعین هم مشخص نیست.

او با تاکید بر حفظ روحیه همدلی و مشارکت بین موکب‌های اربعین از مسئولان مواکب استان خواست چنانچه کشور عراق شرایطی برای پذیرش زائران حسینی نداشت در قالب هیات مذهبی مواکب ارتباط صمیمی خود را تقویت و حفظ کنند.

آذربایجان شرقی سال گذشته با ۲۸ موکب خدمات رسان در ایام اربعین در مسیر راهپیمایی نجف تا کربلا و دیگر شهر‌های ایران و عراق از زائران حسینی پذیرایی کرده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار