فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان سمنان خبر داد؛

رشد تماس‌های مردمی با منابع طبیعی استان سمنان

سرهنگ علیرضا ابوطالبی از رشد ۸۰ درصدی تماس‌های مردمی با منابع طبیعی استان سمنان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سرهنگ علیرضا ابوطالبی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه از تعداد ۷۳۰ تماس با سامانه ۱۵۰۴ منابع طبیعی ۶۴۵ مورد عملیاتی شده است گفت: این گزارش‌های مردمی طی سال ۹۸ به نسبت سال قبل رشد ۸۰ درصد داشته است.

او با بیان اینکه سامانه ۱۵۰۴ آماده دریافت مشاهدات مردم در زمینهٔ آتش‌سوزی، تخریب، دخل و تصرف به اراضی ملی و غیره است افزود: هم استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک و اطلاع به‌موقع آن از جلوی فاجعه‌های بزرگ‌تر پیشگیری و در حراست از عرصه‌های ملی مشارکت کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه سال گذشته ۶۸ مورد تخریب و تصرف اراضی انجام شد ابراز داشت: این میزان ۸۱ هکتار را شامل می‌شود که طی سال جاری این میزان به ۶۹ مورد با ۵۹ هکتار مساحت رسید.

ابوطالبی بابیان اینکه سال گذشته ۲۳۹ فقره پرونده در زمینهٔ مواد قانونی حفاظت و بهره‌برداری از منابع طبیعی تشکیل‌شده است در ادامه تصریح کرد: این آمار طی سال جاری تا به امروز به ۹۵ فقره را در بردارد.

او با بیان اینکه سال گذشته ۹ مورداجرای احکام قضائی خلع ید با بیش از ۲۰ هکتار مساحت صورت گرفت افزود: منابع طبیعی می‌کوشد تا با انجام پایش و گشت‌های مستمر از عرصه‌های ملی حراست کند، اما باید این نکته را در نظر داشت که مشارکت مردم در این حوزه می‌تواند این حفاظت را تا حد بسیاری گسترش دهد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.