انتقال زباله های آبادان به محل دفن پسماند‌های شهر خرمشهر

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: زباله‌های شهر آبادان در محل دفن پسماند‌های خرمشهر که دارای مجوز‌های محیط زیستی است قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،محمد جواد اشرفی مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: پسماند‌های شهر آبادان بدون رعایت اصول فنی و بهداشتی در حال حاضر در بخشی از محدوده تالاب شادگان تخلیه می‌شوند که البته این موضوع مربوط به دو دهه اخیر است.

او با بیان اینکه با توجه به چالش‌های زیست محیطی که برای منابع زیستی از جمله تالاب و ساکنان شهر آبادان ایجاده کرده بود افزود: مدیران استانی تصمیم بر این گرفتند که کارگروه مدیریت پسماند موضوع ضرورت انتقال پسماند‌های این شهر به محل دفن پسماند‌های شهر خرمشهر که در یک برنامه ریزی از قبل تعیین شده منتقل کند.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: در همین راستا ما با هماهنگی فرمانداران، شهرداران، رئیس شورای شهر و مدیریت منطقه آزاد اروند تلاش کردیم که این امر را حداقل تا پایان ۳۰ مرداد امسال عملیاتی کنیم.

اشرفی گفت: زباله‌های شهر آبادان در محل دفن پسماند‌های خرمشهر که دارای مجوز‌های محیط زیستی است قرار می‌گیرند و یکی از اهداف مهم ما این است که بتوانیم با افزایش پسماند‌ها در یک مکان مشخص برای سرمایه گذار، سرمایه گذاری در زمینه بازیافت پسماند‌ها، تولید انرژی را افزایش دهیم.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.