خرید بیش از ۶ هزار تن جو در استان کرمانشاه

مدیر کل عشایری استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۶ هزار تن جو مورد نیاز خوراک دام عشایر در استان خریداری شده است.

 محمدی مدیر کل عشایری استان کرمانشاه درگفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ با اشاره به برنامه‌های خوب سازمان در اصلاح چرخه تولید گوشت قرمز و برنامه‌های خوراک دام با استفاده از کنسانتره علمی و هدفمند از خرید بیش از ۶ هزار تن جو توسط شرکت‌های تعاونی و اتحادیه مربوطه در استان خبر داد.

او با اشاره به برنامه‌های خوب دولت در سال جهش تولید از طریق حمایت‌های گوناگون تسهیلات و ارائه یارانه خرید خوراک دام ابراز امیدواری کرد این فعالیت‌های خوب منجر به رشد تولید عشایر در سال جاری گردد.

او افزود:  دامپزشکی استان کلاس آشنایی و نحوه مبارزه با تب برفکی، بروسلوز و دیگر بیماری‌های شایع دام در جلسه‌ای با حضور عشایر شهرستان کرمانشاه در محل بخشداری ماهیدشت برگزار کرد.

محمدی گفت: در این برنامه یک روزه آخرین یافته‌ها و راه‌های کنترل تب برفکی و بروسلوز به عنوان یکی از شایع‌ترین و همچنین مواردی که منجر به تب مالت ناشی از  رعایت  نکردن نکات بهداشتی در پرورش دام می‌تواند برای سلامت جامعه خطر آفرین باشد به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

محمدی ادامه داد: سالانه تعداد فراوانی از دام‌ها به علت این بیماری‌های شایع تلف می شوند که می توان با واکسیناسیون به موقع و همچنین بیمه دام عشایر از خسارات ناشی از آن به دام به عنوان سرمایه اصلی عشایر جلوگیری کرد.

بهزاد محمدی گفت: تأمین سوخت و آرد یارانه‌ای مورد نیاز عشایر یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان امور عشایر ایران است.

محمدی با اشاره به اختصاص ۸۶۰۰میلیون ریال بابت یارانه حمل سوخت و آرد عشایر استان در سال ۹۹، تأمین تجهیزات ابتدایی زندگی عشایر را از دغدغه‌های سازمان امور عشایر ایران برشمرد.

او اضافه کرد: بر اساس سبد تعیین شده به طور میانگین هرخانوار عشایری در ماه ۱۲ کیلوگرم آرد مصرفی را میتواند از شبکه توزیع شرکت‌های تعاونی عشایری دریافت کند.

محمدی دسترسی  نداشتن آسان جهت تأمین مایحتاج و سوخت مصرفی را از مشکلات زندگی عشایری عنوان و بیان کرد: تلاش در جهت تجهیز این عزیزان به مواردی مانند آبگرمکن خورشیدی و پنل‌های تأمین انرژی را از راه‌های رفع این مشکلات است.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار