وزیر کشور در پیامی به همایش «با ماسک لبخند بزن بوشهر»؛

مشارکت همگانی، تنها راه مهار کروناست

وزیر کشور در پیامی به همایش «با ماسک لبخند بزن بوشهر» گفت: کنترل و مهار کرونا، فقط و فقط با فرهنگ‌سازی و مشارکت همگانی می‌تواند محقق شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نخستین همایش مجازی صد هزار نفری حامیان سلامت با عنوان «با ماسک لبخند بزن بوشهر» یکشنبه شب برگزار شد.

مردم استان بوشهر از طریق فضای مجازی و شبکه استانی صداوسیما در این همایش حضور داشتند، و محلی که همایش از آن پخش می‌شد تالار لیان بود.

وزیر کشور در پیامی به این همایش که از فضای مجازی و صدا و سیمای بوشهر پخش شد، گفت: بروز ویروس عالم گیر کرونا با وجود همه تهدیدها، دشواری‌ها و گرفتاری‌هایی که برای جوامع بشری با خود به دنبال داشته، اما بار دیگر بر این اصل مهم و اثرگذار صحه گذاشت که تنها و تنها راه مدیریت و تسلط سریع و بهنگام بر مشکلات و کاستن از هزینه‌ها و آلام، همانا همدلی و همکاری عمومی است.

عبدالرضا رحمانی فضلی افزود: کارشناسان و متخصصان امر در سراسر دنیا، مدیریت کنترل و مهار این بیماری مهلک را در قطع زنجیره انتقال آن می‌دانند، واقعیتی که فقط و فقط با فرهنگ‌سازی و مشارکت همگانی می‌تواند محقق شود و لاغیر.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر نیز در این همایش گفت: این همایش به منظور ترویج و فرهنگ سازی رعایت ضوابط بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

مجید خورشیدی افزود: ویروس کووید ۱۹ با کسی شوخی ندارد و بیماری خیلی جدی است به طوری که امروز توانسته تلفات و آسیب‌های جدی به سلامت، اجتماع و اقتصاد وارد کند.

او ادامه داد: کارکنان بخش درمان چند ماه است با پوشیدن لباس‌های حفاظتی که تنفس با آن‌ها بسیار سخت است در خدمت مردم هستند و در این شرایط همه ما وظیفه داریم برای سلامت خود، خانواده و کمک به کارکنان بخش درمان با هدف ریشه کن کردن بیماری کرونا از ماسک استفاده کنیم تا هرچه زودتر به روزهای عادی برگردیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تاکید کرد: تلاش شد در قالب این همایش مجازی مردم استان و سایر نقاط کشور دور هم جمع شوند و با برگزاری برنامه‌های متنوع لبخندی بر لبان آن‌ها نقش بندد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر هم گفت: وضعیت شیوع کرونا به گونه‌ای است که همه ما باید با استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سلامتی خود و خانواده‌ها را حفظ کنیم.

محمد مظفری افزود: برگزاری این همایش در ستاد استانی مقابله با کرونا و به دستور استاندار تصویب شد تا مردم بیشتر با بیماری کرونا آشنا شوند.

همچنین دبیر ستاد استانی کرونا در استان بوشهر، مهمترین پیام همایش ۱۰۰ هزار نفری حامیان سلامت را نحوه زندگی کردن با ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توان موسیقی، شادی و دورهمی داشت، اما باید حواسمان باشد که بیماری را منتقل نکنیم.

سعید کشمیری تاکید کرد: استفاده از ماسک ضروری است تا بیماری را به همدیگر منتقل نکنیم و با آن می‌توان بیرون رفت و زندگی را اداره کرد، اما نباید در جا‌های شلوغ حضور یافت.

او گفت: بیماری کرونا شوخی ندارد، به راحتی منتقل می‌شود، و هرکسی ممکن است به این بیماری مبتلا شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.