معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام مطرح کرد؛

تامین داروهای مورد نیاز درمان کرونا در استان ایلام

شاهماری گفت:کلیه دارو‌های مورد نیاز در درمان کرونا بر اساس پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان ایلام تامین شده است.

fه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ مهتاب شاهماری معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت:کلیه دارو‌های مورد نیاز در درمان کرونا بر اساس پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان تامین شده است و از ابتدای شیوع کرونا تا کنون با تامین دارو، ملزومات دارویی و پزشکی برای مراکز بهداشتی و درمانی تحت نظارت دانشگاه به ارزش بیش از پنج میلیارد تومان، هیچگونه کمبودی برای این دارو‌ها در استان وجود نداشته و دپوی مناسبی نیز وجود دارد.

او ادامه داد:تبلیغات گسترده‌ای در فضای مجازی و بازار غیررسمی در خصوص دارو‌هایی نظیر رمدسیویر که فعلا اثربخشی آن‌ها توسط کمیته علمی کشور تایید نشده است در حال انجام است. این دارو که جهت انجام کارآزمایی بالینی در اختیار معاونت تحقیقات وزارت بهداشت قرار گرفته و هیچ نمونه مورد تاییدی از آن در باراز رسمی وجود ندارد، در بازار سیاه و با قیمت‌های نجومی به فروش می‌رسد که متاسفانه اکثرا تقلبی نیز هستند.

شاهماری عنوان کرد:برای این دارو و سایر دارو‌هایی که ممکن است در کنترل و درمان عوارض ناشی از این بیماری تاثیرگذار باشند تحقیقات بالینی در کشور تحت نظارت کمیته علمی مبارزه با کرونا در حال انجام بوده و به محض تایید توسط این کمیته، دارو وارد مدار تولید و توزیع شده و تامین آن توسط دانشگاه علوم پزشکی برای بیماران استان انجام خواهد شد.

او اظهار کرد:تبلیغات اغواگرانه در فضای مجازی و توسط برخی عطاری‌ها برای دارو‌های گیاهی ضدکرونا نیز تهدیدی دیگر برای سلامت و به تعویق افتادن مراجعه‌ی به موقع بیماران به مراکز درمانی است که باید مورد توجه مردم عزیز قرار گیرد.

شاهماری بیان کرد:با بمنظور پاسخگویی به تقاضای مردم برای تهیه ماسک با محوریت سازمان صمت و همکاری انجمن داروسازان و شرکت مکتاف و تلاش تولیدکنندگان استانی از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون بیش از ۸۰۰ هزار ماسک تولید استان در سطح داروخانه‌ها و ادارات توزیع شده و بیش از ۵۵۰ هزار ماسک پزشکی نیز تحویل دانشگاه علوم پزشکی شده است که شایسته تقدیر است و این تلاش‌های شبانه روزی ادامه داشته و بر اساس نوید ریاست محترم سازمان صمت با استقرار و نصب دستگاه‌های تولید ماسک صنعتی در استان و تامین مواد اولیه شرایط مناسبی از نظر ماسک در استان خواهیم داشت.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام اعلام کرد:در کنار این تلاش‌ها فعالیت گروه‌های جهادی، سپاه، بسیج، هلال احمر، کمیته امداد و ... نقش موثری در تامین و توزیع ماسک در میان اقشار آسیب پذیر داشته اند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.