معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام :

پایین آمدن آمار مبتلایان در سطح استان نباید گول زننده باشد

صادقی فر گفت: پایین آمدن آمار مبتلایان در سطح استان نباید گول زننده باشد هنوز آمار بالایی مربوط به فوتی ها و بستری‌ها داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ جمیل صادقی فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت:در آمارهایی که در جامعه منتشر می‌شود، پایین آمدن آمار مبتلایان در سطح استان نباید گول زننده باشد در آمار مربوط به فوتی ها و بستری‌ها و هنوز آمار بالایی در استان داریم.

او اظهار کرد:آمار مربوط به فوتی‌های ناشی از کرونا در چهار روز غیرمتوالی در تیرماه تعداد ۲۰ مورد بوده و در رابطه با موارد بستری نیز در خرداد ماه تعداد موارد بستری در بیمارستان تا ۲۰ نفر تنزل پیدا کرد اما در تیرماه این آمار بین ۱۴۰ الی ۱۵۰ نفر در نوسان بوده است.

صادقی فر عنوان کرد:یکی از دلایل پایین آمدن آمارها در استان این است که بر اساس پروتکل‌های وزارتخانه؛ جز ۱۱ گروهی که از سوی این پروتکل‌ها معرفی شده‌اند از سایر افراد جامعه مجاز به نمونه‌گیری نیستیم.

او اضافه کرد:استفاده از ماسک در سطح جامعه نسبت به گذشته تفاوت مطلوبی داشته و نگران این هستیم که داستان وضعیت قرمز استان به لحاظ شیوع بیماری کرونا برای مردم عادی شود و تمام آحاد از جمله مردم با کارکنان ادارات استفاده از ماسک را کنار بگذارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام  یادآور شد:ابتلای کارکنان به کرونا در سطح استان افزایش محسوسی پیدا کرده که یکی از دلایل آن این است که این قشر گروه پرخطری هستند و چندین ساعت در فضای اداری در معرض ابتلای به بیماری قرار دارند که لازم است کارکنان تمام نکات بهداشتی را در جهت حفظ سلامت خود رعایت کنند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.