کیفیت محموله های گندم توسط کارشناسان جهاد کشاورزی زنجان رصد می شود

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت:کیفیت گندم های تولیدی استان زنجان توسط کارشناسان جهاد کشاورزی بررسی می شود.

خرید گندم نبی اله بختکی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ،گفت: در حال حاضر ۲۲ نفر از کارشناسان جهاد کشاورزی  در ۱۷ مرکز خرید گندم مستقر  هستند و کار نظارت بر کیفیت محموله‌های گندم  خریداری شده را بر عهده دارند.

او افزود: ناظرین خرید گندم جهاد کشاورزی دارای مهارت تخصصی، توان ارزیابی و تعیین سن زدگی گندم را  دارا هستند.

بختکی بر لزوم نظارت و دقت بیشتر کارشناسان و ناظران خرید گندم بر روند عملیات خرید تاکید کرد و گفت:کارشناسان پس از بررسی محموله‌ها بر اساس میزان سن زدگی اقدام به تحویل گندم می‌کنند .

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت:بر اساس برنامه ابلاغی خرید تضمینی گندم، سن‌زدگی بیش از ۲ درصد با کسر قیمت مواجه خواهد بود و از خرید گندم‌های با سن زدگی بالای ۴ درصد خودداری می‌شود.

بختکی ادامه داد:کارشناسان جهاد کشاورزی پس از بررسی محموله‌های با میزان سن زدگی بالای ۴ درصد اقدام به ثبت مشخصات کشاورز و زمین‌های زراعی آن هامی‌کنند تا در سال‌های آتی مزارع  مورد نظر بیشتر مورد ارزیابی قرار گیرند.

او ادامه داد:هدف از این اقدامات این است که درصد سن زدگی گندم در سال‌های آتی نسبت به سال‌های قبل خود  پایین‌تر باشد و این مهم جز با مبارزه به موقع و درست ممکن نمی‌شود.

بختکی یادآورشد: مشارکت و همکاری کشاورزان در زمینه مبارزه به موقع با آفات در اراضی کشاورزی ضروری است تا به هدف برسیم.

انتهای پیام/ن
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.