ورود دادگستری فارس به رفع توقیف ۵۸ واحد صنعتی

دادگستری فارس به موضوع رفع توقیف از ۵۸ واحد صنعتی در تملک بانک‌ها وارد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رفع توقف و جلوگیری از تعطیلی واحد‌های صنعتی، مسلوب المنفعه کردن چاه‌های غیرمجاز و تخریب و جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز و توسعه باغ شهر‌های اطراف و در محدوده شهرستان شیراز از جمله برخی مصوبات سفر آیت الله رئیسی به استان فارس است که در نشست مشترکی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس، رحیمی استاندارفارس، نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، سایر مدیران و مسئولان ارشد استان و قائم مقام دادگستری استان فارس به آن پرداخته شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس در این نشست به مشکلاتی که طی ۱۰ سال گذشته برای برخی از واحد‌های صنعتی استان پیش آمده است، اشاره کرد و گفت: تعداد ۵۸ فقره از این واحد‌های صنعتی به تملک بانک‌های دولتی و غیر دولتی در آمده است که با پیگیری و برنامه ریزی درصدد رفع توقیف این واحد‌های صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل هستیم.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس، تصریح کرد: امسال ۱۳ واحد صنعتی که با مشکلاتی روبرو بوده و درصدد به تملک درآمدن بانک‌ها بوده اند با دستورات دادگستری استان و پیگیری استاندار فارس جلوی توقیف آن گرفته شده است.

او افزود: در جلسه سران قوا نیز بر این مهم تأکید شده است که بانک‌ها باید این واحد‌های صنعتی که به تملک آن‌ها در آمده است را بر اساس قانون و با توجه به شرایط خاص از جمله دریافت ۵ درصد پیش دریافت به مالکان و صاحبان قبلی آن بازگردانند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس، به وجود بیش از ۱۷ هزار چاه غیرمجاز استان فارس و همچنین ۵۰ هزار باغ شهری غیرمجاز در استان اشاره و اضافه کرد: این ۲ نیز از مواردی است که دادگستری استان فارس مطابق دستور‌های رئیس قوه قضائیه با جدیت در حال پیگیری و ساماندهی این موارد است.

رئیس کل دادگستری استان فارس بیان کرد: در جلسات شورای حفظ حقوق بیت المال به کرات تأکید شده است که باید جلوی زمین خواری گرفته و برابر قانون جلوی دست اندازی زمین خواران و افراد سودجو که درصدد دست درازی به اموال بیت المال و منابع ملی هستند، گرفته می‌شود.

او تأکید کرد: در خصوص پیشگیری از جرائمی همچون زمین خواری قاطعانه و در چارچوب قانون با زمین خواران برخورد خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در این نشست همچنین به ارائه برنامه ریزی و راهکار‌های مختلف به منظور برخورد با زمین خواری‌هایی که تا به امروز اتفاق افتاده است و نیز مسلوب المنفعه و پرکردن چاه‌های غیرمجاز در سطح استان اشاره کرد و افزود: با برنامه ریزی و پیگیری از سوی مسئولان ارشد استان و در کمیسیون آب‌های زیرزمینی به دنبال مسلوب المنفعه کردن چاه‌های غیرمجاز بویژه در شهرستان‌هایی که با بحران کم آبی روبرو هستند و در آینده موجب فاجعه کم آبی در استان می‌شوند، خواهیم بود و در برخورد با زمین خوارانی که باغ شهر‌هایی به صورت غیرمجاز اطراف شهر شیراز را احاطه کرده اند، برخورد قانونی می‌شود.

او، همچنین با اشاره به شناسایی ۲۷۰ واحد صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل در استان فارس، اظهار کرد: دادگستری و استانداری فارس با همدلی و مشارکت درصدد رفع توقیف واحد‌های صنعتی و تولیدی استان از سوی بانک‌ها و ایجاد اشتغال بوده و امروز برخی از واحد‌های صنعتی در حال انقراض هستند که با برنامه ریزی در تلاش برای رفع توقیف و مصادره این واحد‌های صنعتی هستیم.

رئیس شورای قضایی استان فارس، با اشاره به رفع توقیف و پرداخت ۱۰ میلیارد تومان بدهی به کارگران کارخانه قند فسا از سوی دادگستری استان فارس، ادامه داد: بدهی کارگران، بیمه مربوط به کارگران کارخانه قند شهرستان فسا و همچنین مطالبات کشاورزان چغندرکار با ورود و مدیریت دادگستری استان فارس پرداخت شده است و طی روز‌های آینده در خصوص کارخانه ITI شیراز نیز در حال رایزنی و پیگیر امور و مطالبات کارگری آن خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی، از مسئولان ارشد اجرائی، امنیتی استان فارس و همچنین نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خواست در خصوص سیاست‌های اجرائی طرح موضوع کنند تا همه این موارد به رئیس قوه قضائیه منعکس شود و مطمئناً قوه قضائیه نیز به منظور رفع موانع تولید و سایر مواردی که نیاز به حمایت حقوقی دارد با جدیت ورود خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار