مدیرکل امور بین‌الملل رسانه ملی مطرح کرد:

ناکارآمدی فرهنگ و لیبرالیسم غربی در دوران پسا کرونا

فهیم دانش گفت: دنیای پساکرونا دنیایی جدید است و فرهنگ و لیبرالیسم غربی در آن کارآمدی لازم را نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی فهیم دانش مشاور رئیس سازمان و مدیر کل امور بین الملل رسانه ملی صبح امروز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری رسانه‌ای با دبیر کل شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام که در سالن کنفرانس امور بین الملل صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: دنیای پس از کرونا یک دنیای جدید است که در آن تمدن فرهنگ و لیبرالیسم غربی ناکارآمد بود خواهد بود. باید برای حضور در نظم نوین جهانی تقدیری کنیم و شبکه جهانی مجازی اسلام در این گفت‌وگوی رهایی بخش و مطلوب ایران نقش متعالی خواهد داشت.

او افزود: حضور مفید شبکه جهانی مجازی اسلام در این شرایط در آینده نقش بزرگی در تقویت روابط بین المللی خواهد داشت و صدا و سیما به عنوان یک رکن مهم تلاش دارد تا کمک به بشریت و تمدن سازی اسلامی در دنیا کند.

فهیم دانش بیان کرد: این شبکه در بسیاری از عرصه‌های علمی و حتی تبادلات اقتصادی و سیاسی نقش مهمی را ایفا خواهد کرد و ما شاهد تمدن سازی اسلامی و ایرانی در آینده خواهیم بود.

تحصیل بیش از هشت میلیون دانشجو در دانشگاه مجازی

در ادامه مراسم نجفی برزگر دبیر کل شبکه مجازی دانشگاه‌های جهان اسلام گفت: شبکه مجازی جهان اسلام یک سازمان بین المللی است و اساس کار این نهاد همکاری بین کشور‌های اسلامی به خصوص در حوزه علم و فناوری است. این سازمان با هدف رشد زیر ساخت‌های علمی کشور‌های اسلامی ۱۳ شبکه را در دنیا تاسیس کرده که شبکه مجازی حهان اسلام به ایران اعطا شده است.

او افزود: در حال حاضر ۲۷ کشور در حوزه اسیا، ۲۷ کشور در بخش افریقا و کشورهای عربی و سه کشور در حوزه اروپا و قاره امریکا عضو این شبکه هستند؛ دیپلماسی علمی ایران موفق عمل کرده و ارتباط اش را با دانشگاه‌های جهان اسلام توسعه داده است.

برزگر بیان کرد: در حال حاضر بیش از هشت میلیون دانشجو در دانشگاه مجازی مشغول به تحصیل هستند و امروزه ما باید دیپلماسی علمی را در دنیا ارتقا ببخشیم. شبکه مجازی جهان اسلام با هدف ارتقا و توسعه ارتباطات بین دانشگاه‌های جهان اسلام تشکیل شده است.

او تاکید کرد: نگاه ما تقویت علمی جهان اسلام است و باید ارتباط خوبی با جهان اسلام در زمینه‌های علمی داشته باشیم. با استفاده از ظرفیت‌های علمی توانسته ایم سهم عمده‌ای در شکل گیری تمدن نوین اسلامی داشته باشیم. همبستگی اسلامی همان استفاده از ظرفیت‌های علمی کشور‌های جهان اسلام است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار