توزیع سه میلیون اصله صنوبر در استان اردبیل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: با هدف توسعه زراعت چوب و افزایش سرانه فضای سبز بیش از سه میلیون اصله نهال صنوبر در این استان توزیع خواهد شد.

توزیع سه میلیون اصله صنوبر در استان اردبیل

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهامت هدایت، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: با توزیع این نهال‌ها ضمن توسعه زراعت چوب در استان و افزایش سطح زیرکشت صنوبر و سایر گونه‌های چوب‌ده ، از احتمال قطع درختان جنگلی پیشگیری می‌شود.

او افزود: شرایط جوی استان زمینه مناسبی برای رشد سریع این نوع درخت در مقایسه با سایر گونه‌های درختان کشت شده در باغ‌های درختان غیرمثمر این منطقه دارد. 

هدایت با اشاره به تلاش برای راه‌اندازی صنعت زراعت چوب در حاشیه رودخانه قزل‌اوزن خلخال گفت: با ایجاد این صنعت و واگذاری بخش از اراضی ملی جهت توسعه زراعت چوب در این منطقه چوب موردنیاز کارخانه نئوپان تامین خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه  امسال تخریب جنگل و مرتع نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است، افزود: همکاری مردم و تلاش حافظان منابع طبیعی از تخریب مراتع و جنگل‌های استان اردبیل در سال‌های اخیر جلوگیری کرده است.

او گفت: سال گذشته علاوه بر جلوگیری از تخریب و آتش‌سوزی جنگل و مراتع همزمان سه هزار و ۹۰۰ هکتار اراضی ملی استان از دست سودجویان رفع تصرف شد.

هدایت با تاکید بر لزوم برخورد قانونی با تخریب‌گران منابع طبیعی از  افزایش جریمه ۸۰ میلیون ریالی برای تخریب هر هکتار اراضی ملی خبرداد و افزود: در سال‌های گذشته با همکاری دستگاه قضایی اراضی تصرف شده از دست افراد سودجو و فرصت‌طلب خلع ید و به دولت بر گردانده شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه هیچ گونه تخریب و قطعی درختان در جنگل‌های استان اردبیل بویژه جنگل‌های شهرستان خلخال که بیش از ۸۰ درصد از جنگل‌های این استان را شامل می‌شوند، رخ نداده است از تشدید برخورد با هر گونه تخلف و آسیب به مراتع و جنگل‌ها خبر داد.

او افزود: به کشاورزانی که در اطراف و داخل زمین‌های خود برای تامین صنایع چوب درخت می‌کارند، توصیه می‌شود از درختان صنوبر استفاده کنند تا بتوانیم با تامین نیاز اولیه نهادهای صنایع چوب جلوی قطع درختان جنگلی را بگیریم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.