اولیانوف: تامین‌کننده اصلی تسلیحات نظامی در خاورمیانه به دنبال تحریم ایران است

دیپلمات ارشد روسیه ادعای دولت آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران به بهانه تامین ثبات و امنیت در خاورمیانه را زیر سوال برد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در ژنو، تلاش‌های دولت آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران به بهانه تامین ثبات و امنیت خاورمیانه را به چالش کشید.

دیپلمات ارشد روسیه با تاکید بر این حقیقت که آمریکا تامین کننده اصلی تسلیحات نظامی در خاورمیانه است، در حساب توئیتر خود نوشت: تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به طور نامحدود و گسترده، با توجه به تامین عظیم تسلیحات منطقه توسط این کشور، بسیار سوال برانگیز است. در واقع سیاست چه (کشوری) منجر به بی ثباتی در خاورمیانه می‌شود؟

آمریکا اخیرا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت ارائه داده و از آن خواسته است تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند. تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر (مهر) امسال منقضی خواهد شد. تصویب این قطعنامه مستلزم کسب ۹ رای از ۱۵ رای شورای امنیت است. همچنین لازم است که انگلیس، چین، فرانسه یا روسیه آن را وتو نکنند. اما شواهدحاکی از آن است که پکن و مسکو به این قطعنامه رای منفی خواهند داد. مقامات چین و روسیه پیش از این بار‌ها بر مخالفت خود با این قطعنامه و تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تاکید کرده‌اند.

دولت واشنگتن در ماه‌های اخیر کمپین گسترده‌ای را با هدف سیاه نمایی در خصوص لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران به راه انداخته و به مخاطره افتادن امنیت و ثبات در خاورمیانه را بهانه اصلی کارزار ضد ایرانی خود می‌داند. این در حالیست که آمریکا خود تامین کننده اصلی تسلیحات نظامی نه تنها در خاورمیانه بلکه در سراسر دنیاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۳ ۲۹ تير ۱۳۹۹
شعار نه شرقی نه غربی یادمون رفته اخوی، ما باید خودمون رو پای خودمون بمونیم در همه زمینه ها متکی به کسی نباشیم رهبرمون که اصرار دارن کو گوش شنوا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
شعار نه شرقی و نه غربی به معنای این است که باید تابع اسلام باشیم و تابع منافع کشورمان باشیم می توانیم با چین و روسیه و کشورهای دیگر رابطه اقتصادی برقرار کنیم اما نباید تسلیم هیچ کدام از انها شویم ایران در این قرارداد به دنبال حفظ منافع و دین خود است و کار درستی را انجام داده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۸ تير ۱۳۹۹
داداش الان این گرفتاری نتیجه همین مذاکره با آمریکا و اروپا ست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۲۸ ۲۳ تير ۱۳۹۹
روسیه و چین خطر ناکتر از آمریکا برای مردم ایران هستند.ایران اگر با آمریکا مذاکره کند و اختلافات پایان یابد آنها کنار می کشند.
Germany
رستم
۱۷:۱۳ ۲۳ تير ۱۳۹۹
عجب!
این دانش و تجربه شما از کجا سرچشمه می خورد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
مگر با امریکا مذاکره نگردیم نتیجه مذاکره با امریکا بدعهدی ,خروج یکجانبه از برجام ,قلدری,زیاده خواهی و ... هستند
آخرین اخبار