ممنوعیت مراسم عزا و عروسی تا وضعیت سفید در استان مرکزی ادامه دارد

برگزاری همه مراسم و شادی و عزا تا اعلام وضعیت سفید در استان مرکزی ممنوع است.

نظری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، گفت: طبق تصمصم کمیته پدافند زیستی استان تا اعلام وضعیت سفید کرونا در استان مرکزی برگزاری هرگونه مراسم شادی و عزا از جمله عروسی و ترحیم در استان مرکزی ممنوع است.

نظری افزود: این ممنوعیت به این دلیل است که بیشترین موارد ابتلابه بیماری کرونا در جشن‌ها و مراسم تحریم بوده که با تصمیم مسئولان استانی تا اطلاع ثانوی از برپایی جشن‌ها و مراسم ترحیم جلوگیری می‌شود.

او اضافه کرد: مدت ۳ هفته است که طرح تشدید نظارت بر اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی با همکاری مشارکت فرمانداری‌ها و سمن‌ها در سراسر استان مرکزی در حال اجراست و با متخلفین بهداشتی به شدت برخورد می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: در همین راستا در خردادماه بازرسان دانشگاه علوم پزشکی اراک ۱۵ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی داشتند که به ۸۳۰ مورد تذکر داده شد ۳۷۹ مورد معرفی مراجع قضایی داشتیم و ۵۳ مورد پلمپ شدند.

او ادامه داد: در تیرماه امسال هم بازرسان دانشگاه علوم پزشکی اراک با ۱۱ هزار مورد بازرسی ۶۷۴ مورد تذکر و اخطار دادند ۲۶۱ مورد را به مراجع قضایی معرفی کردند و ۴۴۱ مورد هم پلمپ شد.

نظری از مردم خواست دستورالعمل‌های بهداشتی را بیش از گذشته رعایت کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.