رایگان بودن درمان کرونا برای اقشار بی بضاعت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: درمان کرونا برای اقشار کم بضاعت رایگان است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سراج الدین عارف نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: بستری شدن هر فرد کرونایی در بیمارستان هر روز یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای دانشگاه علوم پزشکی هزینه در بر دارد.

او از رایگان بودن هزینه درمان کرونا برای اقشار ضعیف خبر داد و افزود: مددکار‌های بیمارستان آموزش دیده اند تا با روش‌هایی از جمله پرسش و پاسخ و اطلاع از شغل و... خانواده‌های نیازمند را تشخیص دهند.

عارف نیا گفت: کرونا ویروس جدیدی است و راز‌های پنهان زیادی دارد که هرروز محققان در حال کشف آن هستند بنابراین لازم است فرهنگ سازی مناسب در برخورد با این ویروس ایجاد شود، بخشی از فرهنگ سازی با آموزش و بخشی دیگر با جریمه ایجاد می‌شود.

او ادامه داد: متاسفانه بعد از عید سعید فطر و با آغاز دید و بازدید‌ها و برگزاری مراسم عروسی آمار ابتلا به کرونا در استان که کاهش یافته بود به یک باره دو تا سه برابر شد.

عارف نیا با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب‌ها افزود: با توجه به بازدید‌های انجام شده برخی از مطب‌ها و دندانپزشکی‌های استان جدی‌تر از دستورالعمل‌ها پروتکل‌ها را رعایت کرده اند.

او ادامه داد:برخی مواردی هم بود که تذکر شفاهی و کتبی داده شده، اما تاکنون مطب هیچ پزشکی در استان پلمب نشده است.

انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار