عرضه گرید پلی پروپیلن به بازار از سوی پتروشیمی مارون

رئیس واحد پژوهش و نوآوری شرکت پتروشیمی مارون گفت: ۲ گرید پلی پروپیلن و HP به زودی به بازار عرضه می‌شود که دارای ویژگی‌های جذابی برای مصرف کنندگان و تولید کنندگان است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا شیبانی رئیس واحد پژوهش و نوآوری شرکت پتروشیمی مارون گفت: ۲ گرید پلی پروپیلن MR ۲۴۰ C و HP ۵۶۲ در حال ارزیابی بوده و به زودی به بازار عرضه می‌شود که دارای ویژگی‌های جذابی برای مصرف کنندگان و تولید کنندگان است.

 او بیان داشت: گرید MR ۲۳۰ C در تولید لوله و اتصالات مورد استفاده در سیستم‌های لوله کشی آب سرد و گرم مصرفی ساختمان کاربرد زیادی دارد و فرآیند پذیری این گرید را بهبود داده ایم و با این اصلاحات توانستیم ظرفیت تولید خطوط لوله را ارتقا دهیم به گونه‌ای که تولید کنندگان لوله بتوانند با حداکثر سرعت تولید، بهترین کیفیت را در تولید لوله ارائه دهند.

او افزود: یکی از مواردی که نسبت به قبل ارتقای قابل توجهی پیدا کرده این است که با این گرید قابلیت تولید گستره وسیعی از سایز‌های کوچک تا بزرگ لوله استاندارد در خطوط تولید کارخانه‌های مختلف امکان پذیر می‌شود.

شیبانی در بیان دیگر ویژگی‌های گرید اصلاح شده MR۲۳۰C تصریح کرد: استفاده درازمدت از این گرید استهلاک را در خطوط تولید به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد و به تبع آن می‌تواند آمپر مصرفی اکسترودر و در نتیجه مصرف انرژی را کاهش دهد. همچنین با توجه به اینکه فرایند پذیری این محصول ارتقا پیدا کرده ضایعات خط تولید را کم‌تر می‌کند.

رئیس واحد پژوهش و نوآوری شرکت پتروشیمی مارون ادامه داد: ما با حفظ MFI یا شاخص جریان مذاب در حداقل مقدار ممکن توانستیم فرآیند پذیری را اصلاح کنیم که منجر به بهبود خواص مکانیکی و حفظ خواص بلند مدت لوله می‌شود. در واقع با وجود این فرآیند و بالا رفتن سرعت تولید لوله، خواص بلند مدت هم حفظ شده که رفتاری مشابه گرید‌های معروف وارداتی از خود نشان داده و این یک ویژگی ارزشمند برای گرید‌های لوله است.

این مقام مسئول در خصوص برنامه‌های آتی پتروشیمی مارون برای اصلاح و ارتقاء کیفیت گرید‌ها گفت: یکی از تلاش‌های تیم تحقیقاتی پتروشیمی مارون این است که هرچه بیشتر دغدغه مشتریان را پوشش دهد و به همین منظور بهبود و ارتقای کیفی گرید‌های موجود و همچنین توسعه گرید‌های جدید را در دستور کار دارد و در همین زمینه ارتباطات خوبی با انجمن‌های تخصصی برقرار و پروژه‌های ارتقای کیفیت را با مصرف کنندگان در دست انجام دارد.

او افزود: در همین زمینه پتروشیمی مارون پروژه‌های بهبود و توسعه گرید را در تعامل با مصرف کنندگان تعریف کرده است و این همان الگویی است که در شرکت‌های تولیدی پیشرو در جهان به کار گرفته می‌شود تا ویژه سازی محصولات متناسب با نیاز مصرف کنندگان انجام شود.

شیبانی اظهار داشت: پتروشیمی مارون گرید پلی پروپیلن نسل جدیدی از لوله‌های RCT است و ویژگی‌های بسیار جذابی برای مصرف کنندگان و تولید کنندگان لوله و اتصالات خواهد داشت و گرید‌های نساجی را در دست بررسی داریم که ارتقای آن‌ها را در تعامل با انجمن صنایع نساجی انجام می‌دهیم که ویژگی‌های مطلوبی را در مقایسه با گرید‌های نساجی موجود در بازار از خود نشان می‌دهد.

او افزود: این گرید حاصل کار پژوهشی بوده و با استفاده از دانش بومی در پتروشیمی مارون تولید شده که به زودی به بازار معرفی می‌شود و در تولید گرید‌های پلی پروپیلن مناسب‌تر برای کاربرد در صنعت بسته بندی همکاری با انجمن تولید کنندگان ظروف یکبار مصرف را آغاز کرده ایم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.