شکایت ۱۷ ایالت آمریکا از طرح ترامپ برای اخراج دانشجویان خارجی

۱۷ ایالت آمریکا علیه طرح ترامپ مبنی بر اخراج دانشجویان خارجی از این کشور دادخواستی را مطرح کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، هفده ایالت در آمریکا روز دوشنبه شکایتی را مطرح کردند که به موجب آن طرح تازه‌ دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور به چالش کشیده خواهد شد.

ترامپ پیش از این اعلام کرده بود که اگر دانشگاه‌ها اقدام به بازگشایی نکنند و صرفا به آموزش مجازی ادامه دهند، آن گاه دولت فدرال هم اقدام به ابطال ویزای دانشجویی اتباع خارجی خواهد کرد.

مورا هیلی،  دادستان کل ماساچوست در رابطه با این قانون بحث برانگیز گفت: «دولت ترامپ حتی تلاش نکرده تا پایه و اساس این قانون بی‌معنا را توضیح دهد».

او افزود این قانون دانشگاه ها را مجبور می‌کند که بین ثبت نام دانشجویان بین‌المللی  و محافظت از سلامتی و ایمنی دانشگاه‌ها یکی را انتخاب کنند.

دادخواست علیه قانون ترامپ که در دادگاه فدرال در بوستون ارائه شده، تاکید می‌کند که قانون اعلام شده از سوی ترامپ قوانین فدرال را زیر پا می‌گذارد.

همچنین ۲۰۰ موسسه آموزش عالی از جمله هاروارد و ام‌ای‌تی نیز پیشتر مخالفت خود را با طرح ترامپ ابراز کرده‌ بودند. دادخواستی که به صورت مشترک هاروارد-ام‌ای‌تی هفته گذشته مطرح کردند، تاکید کرده که این قانون موجب ایجاد هرج و مرج هر چه بیشتر در دانشگاه‌های آمریکا می‌شود».
 
 کالیفرنیا نیز هفته گذشته علیه این اقدام دولت ترامپ دادخواستی را طرح کرد.
 
ایالت‌های کلرادو ،دلاوِر ،ایلینویز ،مریلند ،میشیگان ،مینه‌سوتا ،نوادا ،نیوجرسی، نیومکزیکو و پنسیلوانیا از جمله مناطقی هستند که علیه این طرح، شکایت خود را مطرح کرده‌اند.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار